vrijdag 1 januari 2016

Nieuwjaarsdag 2016

Iedereen een heel mooi en vooral veilig en gezond 2016 toegewenst! Maak er wat van. Het was een gezellige jaarwisseling. Na een uur of een werd het hier al behoorlijk rustiger. Met name overdag tot in de uren voor middernacht, werd veel vuurwerk afgestoken. Hoewel ik pas om 3.00 uur naar bed ging, was ik na 5 uurtjes slapen weer op. Immers, ik had me voorgenomen dat ik met Fenna een wandeling zou gaan maken. Het arme beest heeft behoorlijk moeten afzien. Wat was ze bang! Dus een lange ochtendwandeling zonder geknal was haar meer dan gegund.
Het jaar 2016 begint schitterend : wat een heerlijk zonnig weer! Een goed begin is en blijft het halve werk. Sommigen beginnen anders. Zo hoorde ik al 's morgen  op 1 januari 2016 rond 9.00 uur iemand brommen : "Die smeerlappen moeten wel al dat vuurwerkafval opruimen!" De meeste 'smeerlappen' lagen nog op één oor en ik gun ze een paar dagen de tijd. En dan? Tja, als het afval er dan nog ligt en het me niet zint, ruim ik het zelf op. Zonder commentaar.
Dit jaar moet het jaar worden waarin Mike hopelijk zijn studie afrond en wij hopelijk veel reiservaring zullen opdoen. En ik dus veel reisverhalen zal gaan schrijven. We kijken er naar uit.