Ik weet dat dit blog ook in Rusland en Oekraïne lezers heeft. Zouden ze mijn laatste berichtje over die 'verdwenen' radarbeelden ook hebben gelezen? Hoe dan ook, iemand uit dat deel van Europa heeft anoniem radarbeelden gestuurd naar het onderzoeksteam. Anoniem, doet mij twijfelen aan de originaliteit en herkomst. In Oost Europa is men heel erg goed in het namaken van alles en nog wat. ID kaarten, paspoorten, rijbewijzen, kaartlezers van pinautomaten, noem maar op. Dus wie zegt mij dat die beelden origineel zijn? Nee, daar geloof ik niets van. Of gaat men die beelden, afhankelijk van de situatie of ze wel of niet in de tunnelvisie van het Westen passen, toch gebruiken? Het zal toch niet? Wie weet komen na verloop van tijd nog meer nog niet eerder gevonden bewijzen opduiken om de gemanipuleerde visie te onderschrijven. Ik bedoel : in Oekraïne is van alles te koop.
De Amerikaanse minister voor Buitenlandse Zaken riep direct na de ramp dat er beelden voorhanden zijn. Al in 1983, na de ramp met vlucht KAL007 (neergehaald door een Russisch gevechtsvliegtuig omdat het ver in het Russisch luchtruim vloog en niet reageerde op Russische oproepen), bood president Reagan militaire DNSS (nu GPS) informatie aan. "Wij kunnen overal op de wereld elk vliegtuig zien", was zijn commentaar toen. Maar van vlucht MH17 zijn de Amerikaanse gegevens opeens niet te (re)produceren. Erg opvallend.