donderdag 25 juni 2026
Oorzaak en gevolg
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.
Over kinderen
Wij zeiden nooit : "Wij zijn zwanger". Dat vonden en vinden wij onzin. Tegenwoordig zeggen stellen dat wel, maar als het erop aan komt, zoals na een echtscheiding, is het kind plotseling van één ouder. Gisteren zag ik hoe een paar kinderen die door hun vader ontvoerd waren, reageerden toen hun moeder plotseling verscheen. Ze reageerden erg emotioneel en lieten blijken hun moeder erg gemist te hebben. Wat mij betreft psychische kindermishandeling in dit geval van hun vaders kant. Nu schijnen vaders zich minder schuldig te maken aan ontvoering van kinderen (25%).
Veel kinderen zijn ook te dik en vervreemd van de buitenwereld. Hun sociale vaardigheden zijn beneden niveau. Het feit dat Nederland op de ranglijst gekelderd is, lijkt me logisch. Kinderen zijn immers hinderen geworden. Zuchtende ouders als een kind ziek is. Of wanneer de scholen pardoes gesloten worden. Ik zie ze al denken : "Shit, we hebben een kind!"
Dat veel kinderen aan obesitas lijden heeft ook te maken met de afstandelijke ouders. Die zullen wel weer gelukkig zijn met de afslankmedicijnen. Denken ze. In het algemeen vallen dit soort zaken ook onder kindermishandeling. Veel kinderen krijgen op latere leeftijd problemen vanwege de afstandelijke opvoedding die ze hebben moeten ondergaan.
woensdag 24 juni 2026
Telkens weer die agressie
Wie vindt dat ie een minuut te lang op zijn bestelling moet wachten, mag de 'slome' bediende in elkaar slaan. Dat mag ook als op je pizza te weinig kaas zit. Of je hamburger te weinig ketchup heeft.
Wie niet van skateboards houdt, gaat met een vuurwapen of honkbalknuppel naar zo'n skatebaan om daar op de aanwezige skaters je agressie bot te vieren.
Het kan zijn dat vanuit een passerende auto je plots zomaar beschoten wordt. Beschoten worden kan je ook op school, in een supermarkt of in je eigen huis overkomen. Thuis, omdat je tiener niet blij is met de auto die het net vanwege z'n verjaardag van pappa en mamma gekregen heeft.
Wie zijn agressiviteit toch op een legale manier wil uitleven, kan nog altijd bij het Amerikaans leger gaan.
Woensdag rustdag
De airco's draaien op dit moment op de energie van de zonnepanelen. Er wordt ook nog terug geleverd, want de airco's zijn zuinig in het verbruik.
maar ja, dat weet je nooit met de energieboeven. Ze kunnen het zo regelen, dat je je eigen opgewekte energie niet eens zelf kan verbruiken. Verplicht terug leveren en de dure energie afnemen. Want het is nog steeds Nederland met z'n 'handelsgeest'.
Als je echt ergens enkel voordeel van wilt hebben, kan je dat het beste buiten de officiële instanties om doen. Dus niet ingaan op subsidieregelingen enz.
Terug naar vandaag. Gezien het weer verwacht ik de rest van de week ook maar thuis te blijven. Mij te warm.
dinsdag 23 juni 2026
Er is geen stikstofprobleem
Zo dus -151-
Trumps dochter niet welkom
maandag 22 juni 2026
Zeedieren in een woestijn
Op de fiets
Deze week staat mijn fiets al twee maanden te treuren in het schuurtje. Zolang heb ik al niet meer gefietst. Het gebruik van de auto is me steeds meer gaan tegenstaan. Maar ik moet het nog twee weken zien vol te houden. Dan mag ik weer fietsen. Ik ga er maar vanuit, dat ik het fietsen niet verleerd ben.
Om mijn fietshonger enigszins te stillen, heb ik hem uit het schuurtje gehaald. De banden waren opgepompt, door Sonja. Ik heb de fiets naast het hek gezet en ben erop gaan zitten. Ik hield me aan het hek vast. Het klinkt raar, maar ik werd zowaar enthousiast van dat zadel onder mijn achterste! Ik heb daar een tijdje zo gezeten. Met een blij gevoel. Misschien heeft iemand mij gezien en gedacht : "Wat doet die opa toch?"
In afwachting van het moment waarop ik weer mag fietsen, ga ik mijn tijd besteden aan de tweewieler. Ik zag dat ie niet alleen stoffig, maar ook vies was. Misschien kan ik met een schoonmaakbeurt onze relatie alvast wat oppoetsen en en nieuw leven inblazen.
Hoezo hitte?
Mensen klagen wel over de warme dagen, maar in het jaar na ons huwelijk, 1976, was er ook sprake van een zeer warme zomer. Ik herinner me nog wel, dat wij het een mooie zomer vonden.
Vandaag de dag gaan veel klagers straks naar hun vakantiebestemming. In Frankrijk, Spanje en ongetwijfeld ook naar de Antillen. Ik weet niet beter dan dat het daar nog warmer is dan hier. Of missen al die klagers soms de palmbomen hier?
Financiële compensatie
Wat de Molukkers betreft, ligt het wat mij betreft anders. Zij waren KNIL militairen die plotseling allemaal ontslagen werden. Hun pensioenopbouw stond stil en ze werden als voormalige ambtenaren gediscrimineerd en onbeschoft behandeld. Een aantal van hen leeft nog, terwijl de tweede generatie nog volop aanwezig is. Het is vooral de tweede generatie, die ook geleden heeft. Veel gezinnen raakten door de frustraties van hun ouders ontwricht. Ik vergelijk het maar met de Toeslagenaffaire en de wanhopige ouders.
Pedofielen, verkrachters en moordenaars
Een arrogante narcist
De arrogante smeerlap Römer kan zich beter afzonderen en niet meer in het openbaar optreden. Om zich in een slachtofferrol te presenteren aan zijn publiek. Deze narcist denkt dat ie gewoon weer verder kan gaan met zijn leven. Bah!
zondag 21 juni 2026
Een huisarts versus een gesjeesde schoolmeester
Molukkers in Nederland
De kwestie van de Molukkers is een schrijnend voorbeeld van de Nederlandse mentaliteit. Die mentaliteit hebben vooral de inheemse bevolking van de koloniën moeten ondervinden. Onderdrukking, slavernij, mishandeling, misbruik, diefstal en bedrog. Veel van die Hollandse trekken zijn nog steeds aanwezig. De manier waarop men met de Afghaanse tolken en anderen die voor Defensie gewerkt hebben omgaat, is er een recent voorbeeld van. De medemens als een soort van gebruiksvoorwerp, dat weggegooid wordt.
Als KNIL militairen zijn de Molukkers naar Nederland overgebracht, met de belofte dat ze zouden terugkeren naar een zelfstandig Molukken. Die belofte is nooit nagekomen. Daarbij werden de Molukse KNIL militairen collectief ontslagen! Dat plan was al voor de deportatie bedacht door de politiek. Molukkers en hun gezinnen zijn als vuil aan de kant gezet en werden volledig genegeerd.
De treinkaping en de bezetting van een school waren daarvan een direct gevolg. Een gevolg door een klimaat dat door politiek Den Haag gecreëerd was.
Nu komen de excuses, terwijl van de direct betrokken Molukkers de meesten al niet meer onder ons zijn. Ook typisch Nederlands.
De Molukkers staan wat mij betreft symbool voor de ware Nederlandse inborst. Een inborst waar ook Joden, Indo's, Papoea's, Antillianen en Surinamers mee te maken hebben (gehad). Maar ach, een beeldje en een 'sorry hoor!' na 75 jaar maakt het allemaal weer goed.
Zo is het
"De facto onder toezicht van de NAVO, zijn in Kosovo sinds 1999 niet minder dan 127 Orthodoxe kerken gesloopt. Ook zijn de bijbehorende kerkhoven gebulldozerd, vaak om er een vuilnisbelt van te maken. Duizenden antieke iconen zijn voor grof geld verkocht.
- O. ten Broek-
Dwingelandij
Tegenwoordig is het zo, dat als de een vega is, de ander dat ook moet zijn. Als de een op Zus stemt, mag de ander niet op Zo stemmen. Iedereen moet voor de komst van vreemdelingen zijn. Iedereen moet zich zorgen maken over het klimaat. Iedereen moet boeren wegjagen, ik moet het eens zijn met iemand die plots van sekse veranderd is of zich als een hond beschouwd enz.
Nu gaat het gedram al zover, dat men mensen met kritiek op het regeringsbeleid de mond wil snoeren en andere politieke stromingen, hoe democratisch ze ook zijn, wil verbieden. Per saldo herken ik deze trend als een van een dictatuur. In mijn jeugd was men daar erg fel tegen. Zo werd het communisme altijd betiteld. Maar nu is het de opmaat van linkse partijen. Met name van het ultralinkse D66. Ze kunnen van alles willen, maar ik blijf bij mezelf.
zaterdag 20 juni 2026
Nazi Zelensky van de lijst geschrapt
Japanse kip
"Gefrituurde Japanse kip, zonder te frituren" zegt de titel. Het zal wel weer zo'n oude oosterse wijsheid zijn. Zoals bij ons Nooit geen oorlog en met zonder gedoe. Hoe dan ook, de kip lijkt me lekker.
Net herfst
Van het onweer, de windstoten en de regen heb ik niets meegekregen. Ik vind dat de nacht bedoeld is om te slapen. Vandaar. Ik weet van anderen, dat zij 's nachts naar allerlei geluiden liggen te luisteren. Of hun gedachten volop laten draaien. Dat is voor mij veel te vermoeiend.
's Morgens zie en hoor ik wel weer wat er zoal gebeurd is.
Ik ben niet fanatiek aan het vegen geslagen. Gewoon ons eigen straatje en dat van de buurvrouw vond ik meer dan genoeg. Als ik het hele pleintje zou willen doen, dan leen ik maar een bladblazer. Dan kan ik wandelend de boel opruimen.
Een Ziggose
Misschien kan Ziggo nog in Rotterdam wat klantjes winnen. Ziggo is namelijk als sponsor van Ajax gestopt. Maar ja, welke internetgebruiker zit nou te wachten op weer een Ziggose? Voor mij is Ziggo nog steeds gewoon Casema, een
Een ombouw maken -2-
Bij de loods heb ik de auto tot aan de overheaddeur gereden. Daar heb ik ze weer een voor een uitgeladen. Met mijn spiekbriefje heb ik de planken gezaagd met de afkortzaagmachine. De kleinere delen heb ik weer in de auto gelegd.
Vandaag ben ik het bouwpakket in elkaar gaan zetten. Ik moest drie panelen maken; twee zijkanten en een bovenkant. Dus het was een kwestie van boren en schroeven met een boor- / schroefmachine. Dus ook geen zwaar werk.
De drie panelen heb ik stuk voor stuk bij de airco unit gezet, geïnstalleerd en vervolgens vastgeschroefd. De zijkanten zijn plm 55 x 70 cm. De bovenkant 55 x 100. Qua gewicht ook nog onder de grens van het toelaatbare. Ik moest wel drie keer lopen, maar dat liever dan onnodig risico's nemen.
De zijkanten heb ik aan de onderkanten van plastic doppen voorzien, zodat het hout los van de grond staat. De achterkant en voorkant zijn open gelaten.
Ik ga nog wel iets op de bovenkant leggen om hemelwater van het hout weg te houden.
Voor de warmte kwam
Op zonnige dagen verbruiken we nog niet eens alle capaciteit van de zonnepanelen. Terwijl op dat moment twee airco's hun koelend werk doen.
Ik maak progressie
Natuurlijk ben ik aan het opbouwen, maar ik moet er voorzichtig mee zijn. Ik mag geen zware dingen tillen, niet fietsen, af en toe droog staan en dan ook weer veel drinken. Dat laatste is eigenlijk geen advies, want ik drink al veel. Water, thee en koffie.
Ik hoop voldoende hersteld te zijn, zodat ik de ombouw voor de moestuin kan gaan maken. Om die reden heb ik het materiaal nog niet besteld. Ik wil niet het lot tarten. 😑
De moderne doelman
Van het Oostfront
De beweringen zijn volgens hem bedoeld om uitgaven voor de NAVO en defensies te onderbouwen en Oekraïne financieel en militair te blijven steunen. De strategische militaire zetten die Rusland tot nu toe gedaan heeft, zijn structureel vanwege de opmars van de NAVO.
Boycot Israël!
vrijdag 19 juni 2026
Vrijdag
Gelukkig was er achter mij nog ruimte om iets achteruit te rijden om vervolgens de linker rijbaan te kiezen. Terwijl ik rustig passeerde, zag ik een man met grijs haar op de grond liggen. Hij lag met zijn hoofd op een kledingstuk. Naast hem een fiets met een krom voorwiel. Het slachtoffer was bij bewustzijn en sprak met hulpverleners.
Omdat ik de situatie daar ken, ging ik er vanuit, dat meneer pardoes de weg was overgestoken. Het is daar weliswaar een oversteekplaats voor fietsers, maar er staan aan weerszijden haaientanden op het fietspad.
Later, op de terugweg, stond de fiets met het kromme voorwiel tegen een boom bij te komen van de schrik. Niemand die zich om hem bekommerde. Kasian ja. Hopelijk gaat het goed met het slachtoffer.
Een ombouw maken
De kast wordt geen zwaarmoedig iets hoor. Hij is bedoeld om de unit wat te camoufleren en te beschermen. Ik heb daarvoor wat tuinhout gekocht bij de bouwmarkt. Nu ik toch met de auto heen en weer rijd, kwam dat goed uit. De planken van 180 cm en de regels heb ik op maat gezaagd. Het is nu een kwestie van in elkaar schroeven. Maar ik vind het te warm om dat hier thuis te doen. Het kan wel, maar dan met een ventilator onder de overkapping.
En anders gewoon binnen, waar de airco draait. Ik heb wel vaker in de huiskamer geklust. Zowel aan een bromfiets als aan een gewone fiets. Ik heb zelfs mijn eigen fiets in de huiskamer omgebouwd tot een elektrische! 😁 Met wat voorzorgsmaatregelen is dat goed te doen.
De teloorgang van Amerika
Vooroordelen ontzenuwd
Telkens weer zijn toeristen aangenaam verrast wanneer zij de werkelijkheid ervaren. Dan zien ze dat Nederlanders niet op klompen lopen met een bosje tulpen in de hand. Alleen in Den Haag zien zij op het Binnenhof veel mensen met molentjes lopen.😂
In Iran lopen dus ook niet alle vrouwen gesluierd over straat.
Gekke media
Men zegt dat het vanwege de privacy gaat. Over de privacy van hun (toekomstige) slachtoffers hoor ik bitter weinig.
Van nieuwe dorps- en buurtbewoners zou ik ook graag willen weten in hoeverre zij een bepaald verleden hebben. Zoals pedofielen, inbrekers, zedendelinquenten en/of gewelddadige personen. Er zijn kortzichtige mensen, die denken dat een gevangenisstraf hen weer 'genezen' heeft. Eerder is de honger in de periode van gevangenschap gegroeid net als hun theorie. In de nor wordt veel van medebewoners opgestoken.
Kinderen de dupe
Ook de crèche vergeten en de betrokken crèches waren die kindjes ook vergeten.
Op schol werd elke dag het klassenboek gecontroleerd op aanwezigheid van de leerlingen. Leerlingen die ontbraken waren afgemeld bij de conciërge. Tegenwoordig is het anders. De afstand tussen ouders / verantwoordelijken en kinderen is alsmaar groter geworden.
Ik schreef het al een paar keer : crèches, ouders, grootouders, tussentijdse- en buitenschoolse opvang en vaak in he tongewisse waar kinderen zijn. Geef ze een telefoon en je hebt heel wat zorgen minder. Nou ja, tot het definitieve afscheid dan. Ouders hebben steeds minder op met hun eigen kinderen. Sommige kinderen vinden dat zo erg, dat ze van hun ouders af willen.
donderdag 18 juni 2026
Hedendaagse deskundigheid
Een 'hittedeskundige' heeft belangrijk nieuws te melden : "Wie de warmte buiten het huis wil houden, kan het beste een deken of laken aan de buitenkant van de ramen plaatsen!" Als 77 jarige wist ik dat als kind al. Deze deskundige heeft geen weet van zonneschermen en screens, die aan de buitenkant van het huis gemonteerd zijn. Zou deze deskundige ergens in Groningen door en aardbeving onder een kei vandaan gekropen zijn?
In mijn jeugd (jaren 50) spande men al zonnedoek aan de buitenkant van de ramen. Het doek was met tourniquets op het kozijn bevestigd. Ik heb hetzelfde gedaan bij onze eerste koopwoning.
Het wachten is op het bericht van een deskundige, die vertelt dat water nat is.
Als ik al die waarschuwingen zie vanwege het weer, is het een groot wonder dat Nederlanders door de eeuwen heen zonder weerlieden en media hebben kunnen overleven. Om maar te zwijgen over het woestijnvolk. Dat had al lang geleden uitgestorven moeten zijn.
Er zitten steeds meer kinderen thuis. Ze gaan niet naar school. Drie keer raden wat de culturele achtergrond van de meesten van hun ouders is.
Het enteren en opbrengen van schepen in internationale wateren is ordinaire piraterij. Ik verwacht dat de bemanningsleden wapens zullen krijgen.
De door Amerika gestolen Venezolaanse olie, blijkt onverkoopbaar. Landen willen niet hun vingers branden aan het gestolen goed. Ook hebben de grote oliebedrijven geen trek om aan Trumps verzoek te voldoen. Dat verzoek houdt in te investeren in de Venezolaanse i.c. Amerikaanse olie-industrie.
Van Bronckhorst is de nieuwe trainer van Feijenoord. Van Persie was merkbaar alles behalve top. Hij had bij Heerenveen ook al niets laten zien. Maar net zoals Heitinga (ook een onbeschreven palmares) kreeg ie toch een baan bij een top (of tob?) club. Vriendjespolitiek of domheid in de Eredivisie?
Soortgelijke intelligentie vind ik in Den Haag bij Defensie. Men bouwt een kamp voor 2.000 Russische krijgsgevangenen. Neem maar van mij aan, dat het kamp bij een eventueel treffen gevuld gaat worden met Nederlanders. We zijn binnen een week een oorlog al zat. Stop met het schaapachtig volgen van onze nationale leugenaar en oorlogshitser Rutte. Dat levert pas echt winst op.
Waar gezaagd wordt
Ik heb eerst maar een mondmasker opgezet. Als ik zaagstof ga opruimen, gebruik ik eerst de compressor met het luchtpistool. Met dat ding blaas ik (gedoseerd) het zaagstof van de machines. Dus ik werk natuurlijk van hoog naar laag. Net zoals thuis.
Dan ga ik de vloer schoonblazen. Dat is ook een kwestie van doseren en goed richten. Ik zie vaak geklungel van vooral groenwerkers, die bladafval alle kanten op blazen. In plaats van gericht bijeen blazen. Dat kan als je maar je verstand gebruikt en uit bent op een mooi resultaat.
Dat laatste was het geval. Om mezelf te bedanken, heb ik daarna de auto met een stofzuiger ontdaan van vuile vloermatten.
Roestige wok
Het is wel zo, dat ik het inbranden van de wok niet helemaal goed gedaan heb. Ik heb slechts een kleine gasvlam en geen enorme brander zoals de Chinese kok die wel heeft. Dus ik kreeg de wok niet gloeiend heet.
Ik heb de wok eerst uitgepakt en met schoonmaakazijn gevuld. Dat goedje heb ik wat door de wok laten glijden en de wok een tijdje zo laten staan. Daarna heb ik met een dot staalwol de wok weer roestvrij weten te krijgen. Ik moet hem wel eerst goed schoonmaken en vervolgens weer gaan inbranden. Ik weet dat in de loods wel een grote brander staat. Onze zoon bakt namelijk oliebollen op dat ding. In een ..... wok! Ik ga de wok daar morgen inbranden. Mocht je morgen ochtend sirenes horen, dan weet je dat het inbranden meer dan gelukt is. 😂
Schulden
Tegenwoordig gaan veel mensen vrij gemakkelijk leningen aan. Vooral in de hypotheeksfeer worden hoge leningen afgesloten, meestal door twee personen. De populaire uitgestelde betaling is niets meer dan een lening. Het gebruik van de creditcard neemt toe.
Ik las dat een Amerikaanse bank Europa wil veroveren, Met banken moet je al op voorhand oppassen. Maar met Amerikaanse extra. Die bankiers zijn net Nigeriaanse oplichters. Ze lokken je met leuke bedragen en rentes, maar daarna ben je de klos. Niet doen dus. In het algemeen : boycot Amerikaanse bedrijven en producten.
Ik las dat twee ondernemers miljoenen euro's aan schulden hebben. Volgens mij hebben zij geen probleem, maar hun banken en andere schuldeisers. Niet alleen de ondernemers, ook zij hebben zich schuldig gemaakt aan slecht financieel management.
woensdag 17 juni 2026
Het vergif van Nederland
In en om het huisje
Terwijl Sonja de pees van het doek in de rail schoof, trok ik het naar de andere kant. Het doek gleed als het ware door de peesrail! Met wat creativiteit lukt veel.
Daarna heb ik nog wat kleine verbeteringen / herstelwerk gedaan aan de overkapping. De huishoudtrap stond er toch al.
Het volgende klusje betrof een klemmend raam. Dat he ik geschaafd en opnieuw gelakt.
's Middags heb ik de doorvoer door de muur voor de airco zonder certificaat en met purschuim dichtgespoten. Een mens moet wat.
Op het pleintje heb ik twee jaar geleden een perenboompje geplant. In een van de beide perken. Er hangt al een groot aantal peren in.
Ik zag ook dat ik bladluis in mijn pruim heb. Ik heb er namelijk ook een pruimenboompje geplant. Daar zit nauwelijks een pruim in. En toch heet dat boompje zo. Ik zag wel een paar lieveheersbeestjes. Die zullen daar ongetwijfeld smullen. en bladluizenleventje is ook niet zonder risico's.
Kordaat optreden
Honden en kinderen
Nog een afdakje?
Als ik het goed begrepen heb, betreft het een soortgelijke woning als twee andere die ik van een afdakje voorzien heb.
Ik heb aangeboden om voor die tijd, desnoods binnenkort, al even kennis te maken met elkaar. Dan kan ik de vrouw vertellen over mijn werkwijze.
Scheiden doet lijden
Kinderen hebben recht op hun moeder en vader. Tenzij er sprake is van een gevaarlijke situatie voor het kind. Wie hen een ouder onthoudt maakt zich in mijn ogen schuldig aan kindermishandeling. Kinderen kunnen zo getraumatiseerd raken. Een weerzien kan emotioneel zijn.
dinsdag 16 juni 2026
Island in the sun
Een airco / verwarming
Ook voor dit apparaat geldt, dat we vooral hopen op zonnige winterse dagen. Dan kost de energie ons niets.
Het blijkt alsmaar duidelijker, dat men beter uit de klauwen van energieleveranciers en de overheid kan blijven. Zo niet, dan plukken zij je kaal. Daar zijn bijvoorbeeld subsidies voor bedoeld. Het zijn voor de overheid investeringen om later flink aan te verdienen. Helaas kon ik weinig betekenen voor de installatiemonteur. Ik moet me immers koest houden.
Zonnige dagen in het verschiet!
Ik kook macaroni voor de vogels. Zo'n grote zak van 1 kilogram kost krap €0,80 dus zeg maar ook bijna niets. We krijgen dan wel bezoek van veel grotere vogels zoals eksters en kauwen en/of kraaien. De mussen, spreeuwen en mezen krijgen dan weinig kans. Ik overweeg een stukje gaas met grote mazen over de voerbak te plaatsen.
Een andere voorbereiding betreft de zorg voor het pleintje. Ik heb een onkruidbestrijdingsmiddel gekocht. Als het een paar dagen droog en warm is, ga ik het ongewenst groen besproeien.
Tot slot overweeg ik de beide zitbankjes op het pleintje opnieuw te beitsen. Ik wil ook iemand charteren om het zonnedoek op de overkapping te plaatsen. Het moet door een peesrail heen geduwd en getrokken worden. Ik heb het vaak alleen gedaan, want het doek glijdt gemakkelijk door de peesrail. Dat gaat helemaal vlot als ik de pees bespoten heb met WD40.
Ik en wij
Gedurende mijn loopbaan kwam ik dergelijke uitspraken ook tegen. Als een afdelings- of groepslid een fout gemaakt had, sprak ie over "wij hebben een fout gemaakt" en als er iets goed gegaan was of een succesje geboekt was, was het "dat heb ik opgelost / gedaan".
Wat ik ook steeds vaker hoor is de verandering in volgorde van jij en ik. Die is steeds vaker andersom. In dergelijke gevallen hoorde ik vroeger vaak de opmerking : "Het vuil gaat voor de bezem" en populair "Ik stront voorop".
Racisme en discriminatie
Maar het feit (CBS) dat ruim 70% van de gedetineerden getint is en/of van een andere culturele achtergrond heeft, wordt niet als racistisch of discriminatie bestempeld. Louter omdat dit van de overheid uitgaat.
Er is een nieuw soort racisme ontstaan. Dat is het racisme tegen blanke mensen. Blanke mensen worden steeds meer gediscrimineerd, omdat niet-blanken een voorkeursbehandeling krijgen. Ook dit verschijnsel is geïnitieerd en wordt uitgevoerd door de overheid.
Van het Oostfront
In het algemeen hebben de Joden zich nooit(!) gehouden aan afspraken en/of VN resoluties opgevolgd. Dus van deze deal zal weinig terechtkomen. Amerika gaat met de staart tussen de poten uit het gebied weg. Naar verwachting zal een aantal Arabische landen Amerikaanse bases sluiten. Hoeveel Amerikanen exact het slachtoffer zijn geworden van Trumps domme politiek is nog niet bekend. De gevolgen van een ontwrichte economie zijn gigantisch. Ze zullen vooral Amerika en Israël zelf treffen.
Het wachten is op informatie van getroffen families. Het kan zijn dat de in Oekraïne omgekomen Amerikanen stiekem ook aan de groep die in het Midden-Oosten zijn omgekomen wordt toegevoegd. Dat heeft Amerika vaker gedaan met militairen die in een illegale constructie omgekomen of gewond zijn. Meestal wordt dan verwezen naar een oefening.
Iran had de Joodse tumor in het Midden-Oosten samen met Amerika moeten wegbranden. Dat zal voor de hele wereld de beste oplossing zijn. Aan de andere kant laat Amerika het vuile werk meestal over aan anderen. In dit geval kan Iran Amerika verlossen van de Joodse invloed via AIPAC.
Kortom, er is geen deal en dus geen vrede. De Joden blijven moorden, stelen en vernietigen. Was er ooit iemand die dat al wist?
maandag 15 juni 2026
Koers houden
Ondanks dat, vind ik op andermans hond passen geen straf. Ik geniet net zoveel van het buiten zijn als de hond. Alleen die keer dat Max leek te zeuren ging het mis. We waren net bij het bos toen er een flinke bui viel. We waren beide zeiknat. Komt bij dat Max helemaal niet zo nodig moest. Hij wilde slapen! Toen dacht ik heel even aan geen hond hebben. 😋Heel even maar, want Max werd ook kletsnat. Gedeelde smart dus. En pret, want we gingen beide vroeg slapen.
Als ik loop, dan ruim ik zwerfvuil op. Of ik ga naar de supermarkt hier in de buurt. Ik mag nog niet fietsen. Dat is ook een straf. In de 2e week van juli mag ik weer op de fiets. Ook daar houd ik me maar aan, want ik wil graag op vakantie.
Van het Oostfront
Weer een voorbeeld, waarin de westerse media zonder enig onderzoek naar de waarheid iets publiceert.
In Oekraïne wordt alsmaar onrustiger.
Rusland heeft in de internationale arbitragezaak over de rechten van de kuststaat over de Zwarte Zee, de Zee van Azov en de Straat van Kerch van het hof gelijk gekregen. Natuurlijk een grote domper voor Oekraïne en het Westen. Dat is door het permanente hof (PCA) in Den Haag bevestigd.
Citaat : "Het arbitragehof heeft Oekraïne het recht ontzegd om de controle over koolwaterstoffen, vis en andere grondstoffen in de wateren van de Krim en de Zee van Azov terug te krijgen, evenals enige 'compensatie' of 'schadevergoeding' van Rusland voor het gebruik ervan en de vermeende 'schade' die is veroorzaakt," aldus het ministerie.
MH17
Complottheorie biolabs
Vroeg thuis
Ik heb daarvoor de slijptol gebruikt. Dus moest ik ook wat bescherming gebruiken. Ik zet een veiligheidsbril op en een mondkapje op mijn toet. Je weet maar nooit. Voor de drie wisselaars heb ik evenveel slijpschijven verbruikt. Het koper mag dan van relatief zacht materiaal zijn, het vreet ook slijpschijven.
Na het standaard gebeuren van opruimen en aanvegen vond ik dat ik voor vandaag alweer genoeg gedaan heb.😀 Om 10.45 uur was ik weer thuis. We gingen op de koffie bij buurtbewoners. Het leven is mooi!
Met respect
Als ik ouderen en/of mensen met een beperking tegenkom, houd ik ook rekening met hen. Ze zijn vaak trager en hebben meer bedenktijd nodig. Ook dan gun ik hen de tijd en de gelegenheid vanuit de gedachte : "Misschien ben ik later ook zo". Komt bij dat ik respect heb voor ouderen in het algemeen. Ik krijg de kriebels als ik kinderen hoor die een grote mond opzetten zegen hun ouders. Oké, het begint natuurlijk bij de ouders. Kinderen zijn vaak het spiegelbeeld van hun ouders.
Onrust in Europa
Corruptie Oekraïne
Van het Midden-Oosten
Het Westen papegaait het nieuws van Trump. De werkelijkheid is zoals vaker anders. Misschien kan Trump nog e.e.a. goedmaken. Bijvoorbeeld door Iran te helpen om van Israël af te komen. Dat zal met name Amerika verlossen van AIPAC en de moordende en plunderende Joden.
zondag 14 juni 2026
Tesla enzo
Van andere merken wee tik dat je niet aan het stuur kunt draaien als je geen richtingaanwijzer hebt aangezet. Dat vind ik wel handig. Geen richting, dan rechtdoor blijven rijden.
Soms lijkt her erop, dat het voertuig zelf bepaalt wat en bestuurder wel of niet mag doen. Snel een bocht of rotonde nemen gaat dan niet meer.
Als je in de Tesla aan het stuur gedraaid hebt, zit de bediening van de richtingaanwijzers andersom! Ik vind wel dat al die zogenaamde handigheidjes de vaardigheden van de chauffeur ondermijnen. Als bepaalde software uitvalt, mot de chauffeur toch een beroep doen op zijn eigen rijvaardigheid.
Van het Midden-Oosten
Protesten tegen Duitse neonazi's
Andere tijden
Natuurlijk was het weer een bijzonder moment om de jongste telg en zijn ouders te zien. De nieuwbakken oma en opa waren er ook. Het is voor hen het eerste kleinkind. He tis een mooi ventje, met een plat neusje! 😀
Wat ons erg opviel was de veranderde visie op een bevalling en een pas geboren baby. Hoewel de geboorte rond 23.00 uur plaatsvond, werden moeder en baby om 01.00 uur naar huis gestuurd! Ze kregen ook te horen, dat de baby de eerste dag niets hoeft te drinken. We vinden dat laatste niet alleen vreemd, maar zelfs eng. Zo'n baby droogt dan toch uit?
Uit nieuwsgierigheid hebben we toch maar even het internet geraadpleegd. Daar vonden we niets over een dag zonder drinken. We maken ons daar wel wat zorgen over.
Maar ach, wie zijn wij? Het zal wel zo zijn. Tegenwoordig is de zorg voor kinderen toch al behoorlijk afgenomen.
De terugweg zijn we via de A27 naar de A6 gereden. Die route legden we in een aanzienlijk kortere tijd af.
zaterdag 13 juni 2026
Zuurpruim en racen
Maar ik ben toch maar naar de SBK gaan kijken, de Sportbike klasse. De wedstrijden vinden plaats in Misano. Met tussendoor naar de 24 uur van Le Mans.
Hollandse bami
Foute boel
Recent is een jongen van 14 jaar in het verkeer omgekomen. Hij reed op een e-step. Bij het lezen ervan dacht ik weer : "Foute boel!" Dat denk ik ook als ik kinderen op een fatbike zie rijden.
Foute boel betekent voor mij : geen of slechte opvoeding. Kinderen staan niet zo stil bij eventuele risico's. Daarvoor zijn hun hersentjes nog niet ver genoeg ontwikkeld. Het is de gemakzucht en toegefelijkheid van de ouders, die kinderen in risicovolle situaties plaatsen. Vaak zijn die ouders zelf ook zo groot geworden. Ze hebben niet nagedacht over hun eigen 'opvoeding', maar de lijn van gemakzucht en afstandelijkheid c.q. onverantwoordelijkheid gewoon doorgetrokken. Het zijn de volwassenen, die geen 'nee' accepteren en emotioneel worden als ze ergens over aangesproken worden. Hoe vriendelijk ook.
Voorbereidingen
Zo langzamerhand begin ik me weer voor te bereiden op een vakantie. We kijken er beiden erg naar uit. Even weg uit de dagelijkse beslommeringen en in een andere omgeving met heel andere dingen bezig zijn.
Dat betekent ook, dat ik de voorbereidingen van mijn grote klus daar binnenkort weer ga oppakken. Ik ga me dan inlezen in datgene wat ik toentertijd bedacht heb. Ik zou namelijk een moestuin gaan aanpakken. De tuin wordt afgedekt met kippengaas, om de vogels weg te houden.
In het contact van eergisteren met de bewoners heb ik al aangegeven niet meer het gras te zullen maaien. Vanwege mijn gezondheid. Dat was geen enkel probleem hoorde ik. "Jullie komen in principe enkel voor de hond en de kippen", werd nog even gezegd. Dat is wel zo, maar ik heb tot dan ook veel in de tuin gewerkt waaronder het maaien van het gazon.
Als we daar zijn, bevinden we ons op nog geen 30 minuten rijden van onze derde kleinzoon. Dus dat is dan ook weer mooi meegenomen.
Lacher van het jaar!
De Jappen komen
Japan bereidt zich trouwens militair weer voor op een oorlog. Met het moorddadige Amerika als ruggensteun. Natuurlijk zijn de wapens weer gericht op China. Japan mocht na WO2 net als Duitsland geen groot leger opbouwen. Maar dat is toch gebeurd, omdat Amerika het nodig acht.
Vanwege een e-coli bacterie in het drinkwater, gaan mensen flessen met water inslaan. Ik zag een mevrouw met een afgeladen winkelwagen vol flessen water lopen. Zou ze thuis daarmee ook de wc doorspoelen? Ze is afkomstig uit een andere cultuur en weet waarschijnlijk niet, dat ze daarvoor ook regenwater kunt gebruiken. Als drinkwater eerst gekookt moet worden, dan hoeft een mens toch niet zo idioot te reageren. Het zullen dezelfde lui zijn, die in paniek honderden rollen wc papier insloegen ten tijde van de corona gekte.
Over die periode zei Rutte, dat Nederland door de oog van de naald gekropen was. Met andere woorden : "mijn beleid was erg knullig."
Amerika het grootste gevaar
vrijdag 12 juni 2026
Within without
Amerika krijgt klappen
Net als Israël krijgt Amerika ook klappen van Iran en diens bondgenoten. Trump is al diverse keren op leugens en grootspraak betrapt in het Congres omtrent de vermeende Amerikaanse successen. Veel Amerikaanse militaire bases zijn verwoest en de landen die het Amerikaans monster faciliteerden, richten zich nu tot Iran om tot afspraken te kunnen komen. Over het aantal body bags dat richting de VS gaat, zwijgt Trump. Helaas voor hem doen niet alle nabestaanden dat.










