zondag 21 juni 2026

In China

Vlogs over andere, niet-westerse landen vind ik erg interessant. De vloggers laten het dagelijks leven in hun omgeving zien. Het geeft een heel ander beeld dat wat ik via de reguliere media te zien en te horen krijg. Dit keer ben ik weer in China.

Een huisarts versus een gesjeesde schoolmeester

Een minister van Volksgezondheid is nota bene een gesjeesde basisschool leraar. Het vrouwelijk commissielid probeert huisarts Elens de mond te snoeren. Typerend voor deze commissie en de hoorzittingen; de waarheid mag niet naar voren komen. Het oproepen van huisarts Elens was daarom een blunder van deze commissie.

Molukkers in Nederland

De kwestie van de Molukkers is een schrijnend voorbeeld van de Nederlandse mentaliteit. Die mentaliteit hebben vooral de inheemse bevolking van de koloniën moeten ondervinden. Onderdrukking, slavernij, mishandeling, misbruik, diefstal en bedrog. Veel van die Hollandse trekken zijn nog steeds aanwezig. De manier waarop men met de Afghaanse tolken en anderen die voor Defensie  gewerkt hebben omgaat, is er een recent voorbeeld van. De medemens als een soort van gebruiksvoorwerp, dat weggegooid wordt.
Als KNIL militairen zijn de Molukkers naar Nederland overgebracht, met de belofte dat ze zouden terugkeren naar een zelfstandig Molukken. Die belofte is nooit nagekomen. Daarbij werden de Molukse KNIL militairen collectief ontslagen! Dat plan was al voor de deportatie bedacht door de politiek. Molukkers en hun gezinnen zijn als vuil aan de kant gezet en werden volledig genegeerd.
De treinkaping en de bezetting van een school waren daarvan een direct gevolg. Een gevolg door een klimaat dat door politiek Den Haag gecreëerd was.
Nu komen de excuses, terwijl van de direct betrokken Molukkers de meesten al niet meer onder ons zijn. Ook typisch Nederlands.
De Molukkers staan wat mij betreft symbool voor de ware Nederlandse inborst. Een inborst waar ook Joden, Indo's, Papoea's, Antillianen en Surinamers mee te maken hebben (gehad). Maar ach, een beeldje en een 'sorry hoor!' na 75 jaar maakt het allemaal weer goed.

Mangut Ikan - Vis in kokos

Zo is het

Gelukkig zijn er veel meer mensen, die iets verder kijken dan de neus lang is.

"De facto onder toezicht van de NAVO, zijn in Kosovo sinds 1999 niet minder dan 127 Orthodoxe kerken gesloopt. Ook zijn de bijbehorende kerkhoven gebulldozerd, vaak om er een vuilnisbelt van te maken. Duizenden antieke iconen zijn voor grof geld verkocht.
Nodig waren ze niet meer. Ongeveer 80.000 Servische Orthodoxen zijn in enkele jaren vermoord, de rest is gevlucht. Ongeveer 30.000 Roma zijn verbannen naar Albanië, omdat ze trouw bleven aan Serviē (in Joegoslavië hield Tito het principe aan dat alle kinderen naar school moesten, voor iedereen een ziekenhuisbed was en ook Roma een pensioentje verdienden). Alle Roma-nederzettingen zijn daarom met NAVO-wapens ontruimd en de zigeuners mochten per persoon 500 euro aftikken om uit hun geboorteland gezet te worden.
Kosovo veranderde in een paar jaar NAVO-bestuur in een land met 97,5% moslims. Dat is de "diversiteit" die we kennelijk verdedigen. In Servië, dat "etnisch geweld" werd verweten, zijn naast Orthodoxen ook Joden en Moslims in alle lagen vertegenwoordigd.
Ik lees namelijk nogal wat onzin, sinds een kerk in Kiev in vlammen opging. Namelijk dat Russen barbaars met cultureel erfgoed omgaan.
Maar de kerk is geraakt door een Patriot. Een cadeautje van onze NAVO. De kerk en het klooster waren bovendien niet meer in gebruik, omdat de Russisch-Orthodoxe kerk verboden is door de snuifkoning van Banderastan, Zelensky."

- O. ten Broek- 

Zo dus -150-

Dwingelandij

Van vroeger herken ik het verschijnsel niet zo. Wel als kind, want toen moest ik me aan de huisregels houden. Die regels waren niet van mij afkomstig en ik had er ook geen inspraak in gekregen. Maar voor de rest mocht ik wel mijn eigen identiteit en dus ideeën behouden.
Tegenwoordig is het zo, dat als de een vega is, de ander dat ook moet zijn. Als de een op Zus stemt, mag de ander niet op Zo stemmen. Iedereen moet voor de komst van vreemdelingen zijn. Iedereen moet zich zorgen maken over het klimaat. Iedereen moet boeren wegjagen, ik moet het eens zijn met iemand die plots van sekse veranderd is of zich als een hond beschouwd enz.
Nu gaat het gedram al zover, dat men mensen met kritiek op het regeringsbeleid de mond wil snoeren en andere politieke stromingen, hoe democratisch ze ook zijn, wil verbieden. Per saldo herken ik deze trend als een van een dictatuur. In mijn jeugd was men daar erg fel tegen. Zo werd het communisme altijd betiteld. Maar nu is het de opmaat van linkse partijen. Met name van het ultralinkse D66. Ze kunnen van alles willen, maar ik blijf bij mezelf.

Glorious

zaterdag 20 juni 2026

Nazi Zelensky van de lijst geschrapt

Polen heeft eindelijk publiekelijk Zelensky als een nazi bestempeld. Tot groot genoegen van Poetin en ongenoegen van de EU leiders.

Japanse kip

 "Gefrituurde Japanse kip, zonder te frituren" zegt de titel. Het zal wel weer zo'n oude oosterse wijsheid zijn. Zoals bij ons Nooit geen oorlog en met zonder gedoe. Hoe dan ook, de kip lijkt me lekker.

Net herfst

Afgelopen week zei ik het tegen een buurtbewoner : "Het is net herfst." Het waaide flink, af en toe een bui en overal lag blad. Vanmorgen lag er nog veel meer blad. Ik ben maar wat aan het vegen geweest.
Van het onweer, de windstoten en de regen heb ik niets meegekregen. Ik vind dat de nacht bedoeld is om te slapen. Vandaar. Ik weet van anderen, dat zij 's nachts naar allerlei geluiden liggen te luisteren. Of hun gedachten volop laten draaien. Dat is voor mij veel te vermoeiend.
's Morgens zie en hoor ik wel weer wat er zoal gebeurd is.
Ik ben niet fanatiek aan het vegen geslagen. Gewoon ons eigen straatje en dat van de buurvrouw vond ik meer dan genoeg. Als ik het hele pleintje zou willen doen, dan leen ik maar een bladblazer. Dan kan ik wandelend de boel opruimen.

Een Ziggose

Ziggo heeft het moeilijk. Door veel in sport te investeren dacht het bedrijf heel veel klanten aan te trekken. Maar zo goed is Ziggo ook weer niet. Ziggo maakt tot de deur gebruik van het glasvezel. Maar daarna is het ordinaire coax. Reden voor KPN om Ziggo voor de rechter te slepen wegens 'valse' reclame. Ziggo beweert glasvezel te gebruiken. Maar ja, het stukje coax is van de woning en niet van Ziggo.
Misschien kan Ziggo nog in Rotterdam wat klantjes winnen. Ziggo is namelijk als sponsor van Ajax gestopt. Maar ja, welke internetgebruiker zit nou te wachten op weer een Ziggose? Voor mij is Ziggo nog steeds gewoon Casema, een gestoord bedrijf vol storingen. Daarom is Ziggo niet zo in trek bij het publiek.

Een ombouw maken -2-

Het is licht werk, dus ik mag het doen. Bij de bouwmarkt heb ik het benodigd tuinhout op een winkelwagen gelegd. Plank voor plan. Omdat ze slechts 180 cm lang zijn en het gewicht meeviel gaf ik mezelf groenlicht ze een voor een te tillen. Met de kar ben ik naar de auto gegaan. Daar heb ik ze ingeladen.
Bij de loods heb ik de auto tot aan de overheaddeur gereden. Daar heb ik ze weer een voor een uitgeladen. Met mijn spiekbriefje heb ik de planken gezaagd met de afkortzaagmachine. De kleinere delen heb ik weer in de auto gelegd.
Vandaag ben ik het bouwpakket in elkaar gaan zetten. Ik moest drie panelen maken; twee zijkanten en een bovenkant. Dus het was een kwestie van boren en schroeven met een boor- / schroefmachine. Dus ook geen zwaar werk.
De drie panelen heb ik stuk voor stuk bij de airco unit gezet, geïnstalleerd en vervolgens vastgeschroefd. De zijkanten zijn plm 55 x 70 cm. De bovenkant 55 x 100. Qua gewicht ook nog onder de grens van het toelaatbare. Ik moest wel drie keer lopen, maar dat liever dan onnodig risico's nemen.
De zijkanten heb ik aan de onderkanten van plastic doppen voorzien, zodat het hout los van de grond staat. De achterkant en voorkant zijn open gelaten.
Ik ga nog wel iets op de bovenkant leggen om hemelwater van het hout weg te houden.

Een oprechte huisarts

Voor de warmte kwam

De installatie van de airco annex verwarming kwam precies op tijd. Een dag voordat de buitentemperatuur opliep, was ie klaar voor gebruik. Om het temperatuurverschil tussen buiten en binnen niet extreem te maken, houden we het in huis op 21 Celsius. Als we naar buiten gaan, valt de klap mee. Als we naar binnengaan krijgen we geen kippenvel.
Op zonnige dagen verbruiken we nog niet eens alle capaciteit van de zonnepanelen. Terwijl op dat moment twee airco's hun koelend werk doen.

Ik maak progressie

Het gaat gelukkig alsmaar beter met mijn gezondheid. Al blijft het lastig om me rustig te houden. De klusjes die ik doe vergen niet zoveel energie. Daar word ik dus niet moe van, maar ook weer wel. Oké, het is wat warrig.  Ik moet het nog twee weken volhouden. Dat doe ik dan maar, want ik wil heel graag weer pechvogel Feijke zien. De stabij is aan beide achterpoten geopereerd en is net als ik aan het revalideren. Ofwel : met vakantie gaan naar een van de favoriete oppasadressen.
Natuurlijk ben ik aan het opbouwen, maar ik moet er voorzichtig mee zijn. Ik mag geen zware dingen tillen, niet fietsen, af en toe droog staan en dan ook weer veel drinken. Dat laatste is eigenlijk geen advies, want ik drink al veel. Water, thee en koffie.
Ik hoop voldoende hersteld te zijn, zodat ik de ombouw voor de moestuin kan gaan maken. Om die reden heb ik het materiaal nog niet besteld. Ik wil niet het lot tarten. 😑

De moderne doelman

Waarschijnlijk bedoeld om de wedstrijd nog leuker te maken : keepers die risico's nemen en doelpunten tegen krijgen. Een Ajax keeper die dezelfde blunders maakte zei eens : "Dat is nu eenmaal onze speelwijze." 😂 En ik maar denken, dat het spelletje om de winst ging.

Van het Oostfront

Een hooggeplaatste Amerikaanse militair heeft tijdens een interview iets opvallends gezegd. Hij zei namelijk, dat zowel militair als politiek gezien, Rusland helemaal geen plannen heeft om Europa aan te vallen.
De beweringen zijn volgens hem bedoeld om uitgaven voor de NAVO en defensies te onderbouwen en Oekraïne financieel en militair te blijven steunen. De strategische militaire zetten die Rusland tot nu toe gedaan heeft, zijn structureel vanwege de opmars van de NAVO.

Plamuur

Boycot Israël!

Nederland kent meer inwoners dan politici. Dus als de regering Israël en diens producten en diensten niet wil boycotten, dan kunnen de inwoners dat zelf doen. Zo kunnen burgers de democratie laten winnen. Al noemen politici dat liever revolutie.

Dief dood

"Risico van het vak", zei een minister van Justitie ooit. Maar dit keer is de wegenwacht de verdachte en zoals vaker de crimineel zielig.

vrijdag 19 juni 2026

Zoete wraak

Vrijdag

Vanmorgen, op weg naar de loods, werd ik eraan herinnerd dat het een vrijdag is. Mijn ongelukjes hebben namelijk vaak op een vrijdag plaatsgevonden. Onderweg zag ik een auto met alarmverlichting midden op de dreef staan. Zo'n 10 meter verderop zag ik wat mensen op de weg staan en druk doen. Toen ik achter de auto met alarmverlichting stond, zag ik iemand op de andere rijstrook gebaren maken. Ik stond vlak bij een vluchtheuvel. Ik begreep dat de gebaren makende man het verkeer regelde. Maar de auto voor mij bleef staan. Ik kon niet zien of er iemand achter het stuur zat.
Gelukkig was er achter mij nog ruimte om iets achteruit te rijden om vervolgens de linker rijbaan te kiezen. Terwijl ik rustig passeerde, zag ik een man met grijs haar op de grond liggen. Hij lag met zijn hoofd op een kledingstuk. Naast hem een fiets met een krom voorwiel. Het slachtoffer was bij bewustzijn en sprak met hulpverleners.
Omdat ik de situatie daar ken, ging ik er vanuit, dat meneer pardoes de weg was overgestoken. Het is daar weliswaar een oversteekplaats voor fietsers, maar er staan aan weerszijden haaientanden op het fietspad.
Later, op de terugweg, stond de fiets met het kromme voorwiel tegen een boom bij te komen van de schrik. Niemand die zich om hem bekommerde. Kasian ja. Hopelijk gaat het goed met het slachtoffer.

Verkeer(d) in Nederland

Een ombouw maken

In de loods heb ik vanmorgen maar gebruik gemaakt van de overcapaciteit van de zonnepanelen. Ik heb weer een bouwpakketje gemaakt. Dit keer voor een ombouw. We hebben een split unit airco, waarvan de unit een ombouw krijgt.
De kast wordt geen zwaarmoedig iets hoor. Hij is bedoeld om de unit wat te camoufleren en te beschermen. Ik heb daarvoor wat tuinhout gekocht bij de bouwmarkt. Nu ik toch met de auto heen en weer rijd, kwam dat goed uit. De planken van 180 cm en de regels heb ik op maat gezaagd. Het is nu een kwestie van in elkaar schroeven. Maar ik vind het te warm om dat hier thuis te doen. Het kan wel, maar dan met een ventilator onder de overkapping.
En anders gewoon binnen, waar de airco draait. Ik heb wel vaker in de huiskamer geklust. Zowel aan een bromfiets als aan een gewone fiets. Ik heb zelfs mijn eigen fiets in de huiskamer omgebouwd tot een elektrische! 😁 Met wat voorzorgsmaatregelen is dat goed te doen.

DHZ airco?

De teloorgang van Amerika

Algemeen bekend is, dat veel verslavingen beginnen met pijnstillers. Een medicijn dat door artsen vrij gemakkelijk voorgeschreven wordt. Vanwege de bonussen van de farmaceutische industrie. Want alles draait om geld. Ook de gezondheid van een mens. Aan een gezond mens wordt niets verdiend. Nederland heeft die weg ook ingeslagen. Ons landje volgt op maatschappelijk gebied vaak de weg van de Yanks.

Tulsi Gabbard klapt uit de school

Vooroordelen ontzenuwd

Er bestaan veel vooroordelen. Zoals als zouden alle asielzoekers vluchtelingen zijn. De meeste vooroordelen zijn in het leven geroepen door politici en media. Vooral als het over hun (niet onze) vijanden gaat. Maar wie verder kijkt dan de neus van het schaap lang is, ziet andere situaties of hoort andere geluiden.
Telkens weer zijn toeristen aangenaam verrast wanneer zij de werkelijkheid ervaren. Dan zien ze dat Nederlanders niet op klompen lopen met een bosje tulpen in de hand. Alleen in Den Haag zien zij op het Binnenhof veel mensen met molentjes lopen.😂
In Iran lopen dus ook niet alle vrouwen gesluierd over straat.

What a crying shame

Gekke media

In een krant staat dat een man via een video bekend heeft gemaakt, dat hij gaat moorden op een school. Het bericht bevat een foto van de man. Om te voorkomen dat het publiek de man herkent, heeft de krant zijn gezicht onherkenbaar gemaakt. 😕 Dat blurren gebeurt trouwens vaker, zelfs in oproepen waarin om hulp van het publiek gevraagd wordt. Die hulpvragen gebeuren meestal een jaar of langer later. Ze zijn waarschijnlijk bestemd voor mensen met een dagboekje, een fotografisch geheugen en/of een creatieve geest. De laatsten mogen het gezicht dan zelf vorm geven.
Men zegt dat het vanwege de privacy gaat. Over de privacy van hun (toekomstige) slachtoffers hoor ik bitter weinig.
Van nieuwe dorps- en buurtbewoners zou ik ook graag willen weten in hoeverre zij een bepaald verleden hebben. Zoals pedofielen, inbrekers, zedendelinquenten en/of gewelddadige personen. Er zijn kortzichtige mensen, die denken dat een gevangenisstraf hen weer 'genezen' heeft. Eerder is de honger in de periode van gevangenschap gegroeid net als hun theorie. In de nor wordt veel van medebewoners opgestoken.

Kinderen de dupe

Onlangs las ik weer zo'n triest bericht over een baby, die in een snikhete auto is overleden. Haar moeder was het arme kind vergeten af te zetten bij de crèche. Wat is dat toch? Is het de stress van druk, druk, druk? Of is het een gebrek aan binding met een kind? Recent was het een vader die hetzelfde overkwam.
Ook de crèche vergeten en de betrokken crèches waren die kindjes ook vergeten.
Op schol werd elke dag het klassenboek gecontroleerd op aanwezigheid van de leerlingen. Leerlingen die ontbraken waren afgemeld bij de conciërge. Tegenwoordig is het anders. De afstand tussen ouders / verantwoordelijken en kinderen is alsmaar groter geworden.
Ik schreef het al een paar keer : crèches, ouders, grootouders, tussentijdse- en buitenschoolse opvang en vaak in he tongewisse waar kinderen zijn. Geef ze een telefoon en je hebt heel wat zorgen minder. Nou ja, tot het definitieve afscheid dan. Ouders hebben steeds minder op met hun eigen kinderen. Sommige kinderen vinden dat zo erg, dat ze van hun ouders af willen.

Even tot rust komen

Ouwe lullen muziek -417-

donderdag 18 juni 2026

Een dag in Belarus

Beter dan het dagelijks nieuws

Zo dus -149-

Op z'n Amerikaans

Hedendaagse deskundigheid

Een 'hittedeskundige' heeft belangrijk nieuws te melden :  "Wie de warmte buiten het huis wil houden, kan het beste een deken of laken aan de buitenkant van de ramen plaatsen!" Als 77 jarige wist ik dat als kind al. Deze deskundige heeft geen weet van zonneschermen en screens, die aan de buitenkant van het huis gemonteerd zijn. Zou deze deskundige ergens in Groningen door en aardbeving onder een kei vandaan gekropen zijn?
In mijn jeugd (jaren 50) spande men al zonnedoek aan de buitenkant van de ramen. Het doek was met tourniquets op het kozijn bevestigd. Ik heb hetzelfde gedaan bij onze eerste koopwoning.
Het wachten is op het bericht van een deskundige, die vertelt dat water nat is.
Als ik al die waarschuwingen zie vanwege het weer, is het een groot wonder dat Nederlanders door de eeuwen heen zonder weerlieden en media hebben kunnen overleven. Om maar te zwijgen over het woestijnvolk. Dat had al lang geleden uitgestorven moeten zijn.
Er zitten steeds meer kinderen thuis. Ze gaan niet naar school. Drie keer raden wat de culturele achtergrond van de meesten van hun ouders is.
Het enteren en opbrengen van schepen in internationale wateren is ordinaire piraterij. Ik verwacht dat de bemanningsleden wapens zullen krijgen.
De door Amerika gestolen Venezolaanse olie, blijkt onverkoopbaar. Landen willen niet hun vingers branden aan het gestolen goed. Ook hebben de grote oliebedrijven geen trek om aan Trumps verzoek te voldoen. Dat verzoek houdt in te investeren in de Venezolaanse i.c. Amerikaanse olie-industrie.
Van Bronckhorst is de nieuwe trainer van Feijenoord. Van Persie was merkbaar alles behalve top. Hij had bij Heerenveen ook al niets laten zien. Maar net zoals Heitinga (ook een onbeschreven palmares) kreeg ie toch een baan bij een top (of tob?) club. Vriendjespolitiek of domheid in de Eredivisie?
Soortgelijke intelligentie vind ik in Den Haag bij Defensie. Men bouwt een kamp voor 2.000 Russische krijgsgevangenen. Neem maar van mij aan, dat het kamp bij een eventueel treffen gevuld gaat worden met Nederlanders. We zijn binnen een week een oorlog al zat. Stop met het schaapachtig volgen van onze nationale leugenaar en oorlogshitser  Rutte. Dat levert pas echt winst op.

Waar gezaagd wordt

dwarrelt zaagstof. Er was flink gezaagd in de loods. Niet om de week doormidden te krijgen, maar gewoon hout. Niet door mij, hoor. Maar dat neemt niet weg, dat ik de machines en de vloer ontdaan heb van het zaagstof.
Ik heb eerst maar een mondmasker opgezet. Als ik zaagstof ga opruimen, gebruik ik eerst de compressor met het luchtpistool. Met dat ding blaas ik (gedoseerd) het zaagstof van de machines. Dus ik werk natuurlijk van hoog naar laag. Net zoals thuis.
Dan ga ik de vloer schoonblazen. Dat is ook een kwestie van doseren en goed richten. Ik zie vaak geklungel van vooral groenwerkers, die bladafval alle kanten op blazen. In plaats van gericht bijeen blazen. Dat kan als je maar je verstand gebruikt en uit bent op een mooi resultaat.
Dat laatste was het geval. Om mezelf te bedanken, heb ik daarna de auto met een stofzuiger ontdaan van vuile vloermatten.

Roestige wok

De wok die ik vorig jaar gekocht heb, was wat roestig geworden. Ik had hem buiten onder de overkapping opgehangen. Vooraf had ik hem weliswaar in de slaolie gezet en hem in een plastic zak gedaan, maar desondanks sloeg de Chinese roestduivel toe.
Het is wel zo, dat ik het inbranden van de wok niet helemaal goed gedaan heb. Ik heb slechts een kleine gasvlam en geen enorme brander zoals de Chinese kok die wel heeft. Dus ik kreeg de wok niet gloeiend heet.
Ik heb de wok eerst uitgepakt en met schoonmaakazijn gevuld. Dat goedje heb ik wat door de wok laten glijden en de wok een tijdje zo laten staan. Daarna heb ik met een dot staalwol de wok weer roestvrij weten te krijgen. Ik moet hem wel eerst goed schoonmaken en vervolgens weer gaan inbranden. Ik weet dat in de loods wel een grote brander staat. Onze zoon bakt namelijk oliebollen op dat ding. In een ..... wok! Ik ga de wok daar morgen inbranden. Mocht je morgen ochtend sirenes horen, dan weet je dat het inbranden meer dan gelukt is. 😂 

De Gefaalde 7

Schulden

Een deed ik een opdracht voor een groenbedrijf. Dat leed ruim en miljoen verlies, vanwege slecht financieel- en projectmanagement. Het project was per fase financieel niet afgedekt. De opdrachtgever hoefde pas na oplevering en acceptatie te betalen! En dat onder supervisie van nota bene een register accountant.😩
Tegenwoordig gaan veel mensen vrij gemakkelijk leningen aan. Vooral in de hypotheeksfeer worden hoge leningen afgesloten, meestal door twee personen. De populaire uitgestelde betaling is niets meer dan een lening. Het gebruik van de creditcard neemt toe.
Ik las dat een Amerikaanse bank Europa wil veroveren, Met banken moet je al op voorhand oppassen. Maar met Amerikaanse extra. Die bankiers zijn net Nigeriaanse oplichters. Ze lokken je met leuke bedragen en rentes, maar daarna ben je de klos. Niet doen dus. In het algemeen : boycot Amerikaanse bedrijven en producten.
Ik las dat twee ondernemers miljoenen euro's aan schulden hebben. Volgens mij hebben zij geen probleem, maar hun banken en andere schuldeisers. Niet alleen de ondernemers, ook zij hebben zich schuldig gemaakt aan slecht financieel management.

Ouwe lullen muziek -416-

Omvolking

Als buitenlanders gaan bepalen wat de autochtone bevolking wel en niet moet(!) doen en lak hebben aan de wet van het 'gastland'.

woensdag 17 juni 2026

Only Time

Het vergif van Nederland

Links, inclusief de VVD, heeft weinig op met feiten. Links is weer een sfeer aan het creëren. Links is naarstig op zoek naar een volgende Pim Fortuyn in de persoon van Lidewij de Vos.

In en om het huisje

Vandaag ben ik thuis bezig geweest. Zoals voorgenomen ligt het zonnedoek nu op de overkapping. Omdat de buurvrouw tegen de erfafscheiding een berghok gemaakt heeft, kan ik niet meer vanuit haar tuin bij het doek komen. Daarom heb ik vooraf een lang touw aan het eind van het doek geknoopt. Het touw heb ik over de lengte richting de buur gespannen. We hebben vervolgens de pees met wat WD40 behandeld.
Terwijl Sonja de pees van het doek in de rail schoof, trok ik het naar de andere kant. Het doek gleed als het ware door de peesrail! Met wat creativiteit lukt veel.


Daarna heb ik nog wat kleine verbeteringen / herstelwerk gedaan aan de overkapping. De huishoudtrap stond er toch al.
Het volgende klusje betrof een klemmend raam. Dat he ik geschaafd en opnieuw gelakt.
's Middags heb ik de doorvoer door de muur voor de airco zonder certificaat en met purschuim dichtgespoten. Een mens moet wat.
Op het pleintje heb ik twee jaar geleden een perenboompje geplant. In een van de beide perken. Er hangt al een groot aantal peren in.
Ik zag ook dat ik bladluis in mijn pruim heb. Ik heb er namelijk ook een pruimenboompje geplant. Daar zit nauwelijks een pruim in. En toch heet dat boompje zo.  Ik zag wel een paar lieveheersbeestjes. Die zullen daar ongetwijfeld smullen. en bladluizenleventje is ook niet zonder risico's.

Lenig leger

Curaçao 1966

Kordaat optreden

Niet tien keer vragen, geen getrek en gesjor, geen hardloopwedstrijd, maar een efficiënt en effectief optreden. 


Luister naar de radio

Honden en kinderen

Het lijkt allemaal leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat ook kinderen geleerd moeten worden hoe ze met een hond moeten omgaan. Zo'n beest is geen speelgoed en kent een onvoorspelbare kant.

Nog een afdakje?

Gisteren kreeg ik van een voormalig 'cliënte' de vraag voorgelegd of ik bereid ben om voor een kennis van haar een afdakje te bouwen. Natuurlijk wil ik dat wel, maar niet op korte termijn. Op de eerste plaats wil ik mijn herstelperiode met succes afronden. Als dat het geval is, gaan we op vakantie. Dus zal het niet eerder dan Augustus worden dat ik aan de bouw zou kunnen beginnen.
Als ik het goed begrepen heb, betreft het een soortgelijke woning als twee andere die ik van een afdakje voorzien heb. 
Ik heb aangeboden om voor die tijd, desnoods binnenkort, al even kennis te maken met elkaar. Dan kan ik de vrouw vertellen over mijn werkwijze.

Scheiden doet lijden

Als en stel gaat scheiden en de scheiding wordt een vechtscheiding, dan zijn vaak de daarbij betrokken kinderen de dupe. Meestal worden de kinderen aan de moeder toegewezen. Maar de rechter vergeet daarbij het belang van die kinderen ten aanzien van een vader. Vaak worden kinderen betrokken in de onmin tussen beide ouders. Ze worden geïndoctrineerd met negatieve verhalen en/of opmerkingen over hun andere ouder. Dan ben je als ouder zonder je kinderen overgeleverd aan de persoonlijke ontwikkeling van het kind. Gaat het op latere leeftijd alsnog op zoek naar de andere ouder?
Kinderen hebben recht op hun moeder en vader.  Tenzij er sprake is van een gevaarlijke situatie voor het kind. Wie hen een ouder onthoudt maakt zich in mijn ogen schuldig aan kindermishandeling. Kinderen kunnen zo getraumatiseerd raken. Een weerzien kan emotioneel zijn.

dinsdag 16 juni 2026

Nasi goreng van de Chinees

Island in the sun

Als ik de steel drums hoor, denk ik aan de tijd op Curaçao. 's Avonds zittend op de veranda met in de verte muziek van iemand die op een steel drum speelt. Good times!

Een airco / verwarming

Vandaag is een airco in de woonkamer gemonteerd. Dat ding kan niet alleen koelen, maar vooral ook verwarmen. Over het algemeen is het in onze woonkamer meestal wel koel. Maar dat betekent ook, dat de kamer 's winters koel, dus relatief koud is. Het betreft een hoekwoning, waarvan met name de buitenmuur erg veel kou afgeeft ondanks de 'geïsoleerde' spouw. Als we in de koudere maanden op de bank zitten voelen we de kou in ons nek. Daarom zitten deze oude mensen vaak onder een plaid. 😂
Ook voor dit apparaat geldt, dat we vooral hopen op zonnige winterse dagen. Dan kost de energie ons niets.
Het blijkt alsmaar duidelijker, dat men beter uit de klauwen van energieleveranciers en de overheid kan blijven. Zo niet, dan plukken zij je kaal. Daar zijn bijvoorbeeld subsidies voor bedoeld. Het zijn voor de overheid investeringen om later flink aan te verdienen. Helaas kon ik weinig betekenen voor de installatiemonteur. Ik moet me immers koest houden.

Zonnige dagen in het verschiet!

Men verwacht echt zomers weer. Dus heb ik alvast wat voorbereid. Ik heb de drinkbak van de vogels alvast schoongemaakt en met vers water gevuld. Het klinkt misschien gek, maar ik kook ook voor de vogels. Dat doe ik alleen als we een overcapaciteit hebben van de zonnepanelen. Als ik dan ga koken, wordt er nog maar weinig aan het net doorgestuurd.
Ik kook macaroni voor de vogels. Zo'n grote zak van 1 kilogram kost krap €0,80 dus zeg maar ook bijna niets. We krijgen dan wel bezoek van veel grotere vogels zoals eksters en kauwen en/of kraaien. De mussen, spreeuwen en mezen krijgen dan weinig kans. Ik overweeg een stukje gaas met grote mazen over de voerbak te plaatsen.
Een andere voorbereiding betreft de zorg voor het pleintje. Ik heb een onkruidbestrijdingsmiddel gekocht. Als het een paar dagen droog en warm is, ga ik het ongewenst groen besproeien.
Tot slot overweeg ik de beide zitbankjes op het pleintje opnieuw te beitsen. Ik wil ook iemand charteren om het zonnedoek op de overkapping te plaatsen. Het moet door een peesrail heen geduwd en getrokken worden. Ik heb het vaak alleen gedaan, want het doek glijdt gemakkelijk door de peesrail. Dat gaat helemaal vlot als ik de pees bespoten heb met WD40.

Ik en wij

"Wij zijn zwanger" heb ik altijd al een rare uitspraak gevonden als het om een stel gaat. Vooral vrouwen beweren dat. Die zullen ook zeggen "Wij hebben de auto in de prak gereden", nadat ze zelf aan het stuur hebben gezeten. Of "Wij hebben vandaag niet gekookt", terwijl ze zelf de hele dag thuis was en haar partner aan het werk. Zo zijn er meer voorbeelden waarin het 'wij' ten onrechte gebruikt wordt.
Gedurende mijn loopbaan kwam ik dergelijke uitspraken ook tegen. Als een afdelings- of groepslid een fout gemaakt had, sprak ie over "wij hebben een fout gemaakt" en als er iets goed gegaan was of een succesje geboekt was, was het "dat heb ik opgelost / gedaan".
Wat ik ook steeds vaker hoor is de verandering in volgorde van jij en ik.  Die is steeds vaker andersom. In dergelijke gevallen hoorde ik vroeger vaak de opmerking : "Het vuil gaat voor de bezem" en populair "Ik stront voorop". 

Racisme en discriminatie

Wie anderen en zichzelf wil beschermen tegen criminelen in het algemeen en die uit het buitenland in het bijzonder, maakt zich volgens linkse mensen schuldig aan racisme. Ze worden ook als ondemocratisch bestempeld.
Maar het feit (CBS) dat ruim 70% van de gedetineerden getint is en/of van een andere culturele achtergrond heeft, wordt niet als racistisch of discriminatie bestempeld. Louter omdat dit van de overheid uitgaat.
Er is een nieuw soort racisme ontstaan. Dat is het racisme tegen blanke mensen. Blanke mensen worden steeds meer gediscrimineerd, omdat niet-blanken een voorkeursbehandeling krijgen. Ook dit verschijnsel is geïnitieerd en wordt uitgevoerd door de overheid.

J.D. Vance onder de bus

Van het Oostfront

Amerika is door de knieën gegaan voor Iran. De door Iran gestelde eisen voor een permanente vrede zijn alles behalve ingewilligd. Zo is in het eisenpakket o.a. opgenomen dat Israël de genocide in Gaza en Libanon beëindigd en zich terugtrekt uit de beide gebieden. Beide landen zijn immers de oorlog tegen Iran begonnen. Daarbij is Israël de grote animator, net zoals bij de inval in Irak, waarbij Bush en Blair leugens gebruikten.
In het algemeen hebben de Joden zich nooit(!) gehouden aan afspraken en/of VN resoluties opgevolgd. Dus van deze deal zal weinig terechtkomen. Amerika gaat met de staart tussen de poten uit het gebied weg. Naar verwachting zal een aantal Arabische landen Amerikaanse bases sluiten. Hoeveel Amerikanen exact het slachtoffer zijn geworden van Trumps domme politiek is nog niet bekend. De gevolgen van een ontwrichte economie zijn gigantisch. Ze zullen vooral Amerika en Israël zelf treffen.
Het wachten is op informatie van getroffen families. Het kan zijn dat de in Oekraïne omgekomen  Amerikanen stiekem ook aan de groep die in het Midden-Oosten zijn omgekomen wordt toegevoegd. Dat heeft Amerika vaker gedaan met militairen die in een illegale constructie omgekomen of gewond zijn. Meestal wordt dan verwezen naar een oefening.
Iran had de Joodse tumor in het Midden-Oosten samen met Amerika moeten wegbranden. Dat zal voor de hele wereld de beste oplossing zijn. Aan de andere kant laat Amerika het vuile werk meestal over aan anderen. In dit geval kan Iran Amerika verlossen van de Joodse invloed via AIPAC.
Kortom, er is geen deal en dus geen vrede. De Joden blijven moorden, stelen en vernietigen. Was er ooit iemand die dat al wist?

maandag 15 juni 2026

Crèches, Opvang, ouders/ oma's en opa's

Vertel dat de Tweede Kamer

/>

Koers houden

Na de forse aanslag op mijn conditie, merk ik dat ik moet oppassen niet te lui te worden. Die neiging is aanwezig, omdat ik snel last heb van vermoeidheid. Het regenachtige weer stimuleert ook niet bepaald om naar buiten te gaan. Als ik een hond had, zou het wel moeten. Maar we hebben geen hond! En gek genoeg vind ik het wel fijn zo.
Ondanks dat, vind ik op andermans hond passen geen straf. Ik geniet net zoveel van het buiten zijn als de hond. Alleen die keer dat Max leek te zeuren ging het mis. We waren net bij het bos toen er een flinke bui viel. We waren beide zeiknat. Komt bij dat Max helemaal niet zo nodig moest. Hij wilde slapen! Toen dacht ik heel even aan geen hond hebben. 😋Heel even maar, want Max werd ook kletsnat. Gedeelde smart dus. En pret, want we gingen beide vroeg slapen.
Als ik loop, dan ruim ik zwerfvuil op. Of ik ga naar de supermarkt hier in de buurt. Ik mag nog niet fietsen. Dat is ook een straf. In de 2e week van juli mag ik weer op de fiets. Ook daar houd ik me maar aan, want ik wil graag op vakantie.

Van het Oostfront

Volgens echte deskundige zou Rusland nooit het oude klooster in Oekraïne hebben aangevallen. Tenzij er een militair commando gehuisvest zou zijn. Maar dat was niet het geval. Gebleken is dat een Patriot afweerraket het Pechersk Lavra heft getroffen. Het betrof een tamelijk oude raker van een dito Patriot systeem, dat waarschijnlijk door Israël op de markt gedumpt was.
Weer een voorbeeld, waarin de westerse media zonder enig onderzoek naar de waarheid iets publiceert. 
In Oekraïne wordt alsmaar onrustiger.
Rusland heeft in de internationale arbitragezaak over de rechten van de kuststaat over de Zwarte Zee, de Zee van Azov en de Straat van Kerch van het hof gelijk gekregen. Natuurlijk een grote domper voor Oekraïne en het Westen. Dat is door het permanente hof (PCA) in Den Haag bevestigd.
Citaat : "Het arbitragehof heeft Oekraïne het recht ontzegd om de controle over koolwaterstoffen, vis en andere grondstoffen in de wateren van de Krim en de Zee van Azov terug te krijgen, evenals enige 'compensatie' of 'schadevergoeding' van Rusland voor het gebruik ervan en de vermeende 'schade' die is veroorzaakt," aldus het ministerie.
De poging van Oekraïne om de Straat van Kerch tot "internationale straat" te verklaren, waardoor doorgang voor oorlogsschepen mogelijk zou worden, is in Den Haag eveneens mislukt, benadrukte het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. 
"Voor het eerst in de geschiedenis heeft een juridisch bindend besluit officieel de status van de Straat van Kerch en de Zee van Azov erkend als binnenwateren die deel uitmaken van het soevereine grondgebied van een staat," aldus de PCA verklaring.

MH17

Vanaf het eerste bericht heb ik weinig waarde gehecht aan de betrouwbaarheid van de westerse media. Er werd in een mum van tijd naar Rusland gewezen. De crash van de  MH17 was vooral voor Mark Rutte een mooie gelegenheid zijn CV op te krikken voor een functie bij de NAVO. Ja, want ook Rutte gaat over lijken (Corona en Toeslagenaffaire). Veel beweringen werden niet op waarheid en/of betrouwbaarheid gecontroleerd. Zelfs een onderzoeksbureau Bellingcat met nauwe banden met de CIA werd als onafhankelijk en betrouwbaar beoordeeld. Een van de journalisten had 'toevallig' een telefoongesprek afgeluisterd tussen twee hooggeplaatste Russische militairen. 😂😂😂 Inmiddels zijn al veel onwaarheden, hiaten en  feiten vastgesteld omtrent de crash van vlucht MH17. Ik blijf erbij : MH17 is door Oekraïne neergehaald. Waarschijnlijk met opzet. Waarschijnlijk dus.

Complottheorie biolabs

En weer is een complottheorie waarheid gebleken. Er is een aantal gerichte onderzoeken gaande naar biolabs die met Amerikaanse steun bezig zijn om technieken te ontwikkelen om o.a. Rusland, Noord-Korea, Iran en China met biowapens aan te vallen. Een groot aantal van deze laboratoria staan /stonden in Oekraïne.

Vroeg thuis

Het was weer een korte sessie in de loods. Ik heb drie aluminium warmtewisselaars ontdaan van koper. Niet al het koper, want de koperen leiding is in het aluminium gegoten. Ik heb enkel de uitwendige koperen delen verwijderd.
Ik heb daarvoor de slijptol gebruikt. Dus moest ik ook wat bescherming gebruiken. Ik zet een veiligheidsbril op en een mondkapje op mijn toet. Je weet maar nooit. Voor de drie wisselaars heb ik evenveel slijpschijven verbruikt. Het koper mag dan van relatief zacht materiaal zijn, het vreet ook slijpschijven.
Na het standaard gebeuren van opruimen en aanvegen vond ik dat ik voor vandaag alweer genoeg gedaan heb.😀 Om 10.45 uur was ik weer thuis. We gingen op de koffie bij buurtbewoners. Het leven is mooi!

Met respect

Zoals gezegd heb ik me niet alleen als melkkoe en proefkonijn laten gebruiken. Als ik een leswagen tegenkom geef ik zo'n leerling alle ruimte en tijd. Ik bedoe, ooit heb ik het autorijden ook zo moeten leren. Dus mij zie of hoor je niet vervelend doen tegen zo'n leerling. Er zijn er die met de lichten knipperen en/of claxonneren, omdat ze haast hebben. Dat soort verkeersvolk vind ik asociaal.
Als ik ouderen en/of mensen met een beperking tegenkom, houd ik ook rekening met hen. Ze zijn vaak trager en hebben meer bedenktijd nodig. Ook dan gun ik hen de tijd en de gelegenheid vanuit de gedachte : "Misschien ben ik later ook zo".  Komt bij dat ik respect heb voor ouderen in het algemeen. Ik krijg de kriebels als ik kinderen hoor die een grote mond opzetten zegen hun ouders. Oké, het begint natuurlijk bij de ouders. Kinderen zijn vaak het spiegelbeeld van hun ouders.

Onrust in Europa

In Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Portugal Spanje en zelfs in Zwitserland is het onrustig. De onrust heeft veelal te maken met de immigratiepolitiek, die haaks staat op de wil van de Europeanen. Ook de NAVO en de anti-Rusland politiek zijn onderdelen van de protesten. De politiek voert een ondemocratisch beleid, wat niet meer geaccepteerd wordt.



Corruptie Oekraïne

Het is algemeen bekend, waar veel belastinggeld van de EU landen naartoe gaat. Naar een corrupt land met een publieke naziverering. Ondanks dat blijft de EU Oekraïne steunen. De EU geeft daarmee aan eveneens corrupt te zijn. Maar ach, Nederland steunt al decennia lang corrupte politici. Men noemt het "Ontwikkelingshulp".

Van het Oostfront

Van het Midden-Oosten

Donald Trump blijft niet alleen liegen, hij doet ook voorkomen alsof Amerika de regie in handen heeft. Ofwel, dat Amerika Iran klein gekregen heeft. Maar dat is niet zo. Amerika heeft eindelijk z'n meerdere ontmoet in Iran. Het is Iran dat de voorwaarden bepaald heeft. Trump heeft niet aan alle voldaan. Trump trekt zijn blokkade terug, maar Iran blijft grip houden op de Straat van Hormuz. Israël zal moeten stoppen met zijn aanvallen op Libanon. Ook daar is geen gehoor aan gegeven. Dus van echte vrede is helemaal geen sprake. Iran blijft vasthouden aan het gebruik van kernenergie.  Amerika druipt af na de verwoesting van zijn militaire bases. De omringende landen beseffen nu, wat ze in huis hebben gehaald en willen van de bases af.
Het Westen papegaait het nieuws van Trump. De werkelijkheid is zoals vaker anders. Misschien kan Trump nog e.e.a. goedmaken. Bijvoorbeeld door Iran te helpen om van Israël af te komen. Dat zal met name Amerika verlossen van AIPAC en de moordende en plunderende Joden.


Het ICC onder druk

zondag 14 juni 2026

Anton van der Waals

Tesla enzo

Gisteren zag ik dat je met en van een Tesla gewoon door roodlicht mag rijden. Ik vind zo'n overtreding belangrijker om te voorkomen, dan digitaal inparkeren.
Van andere merken wee tik dat je niet aan het stuur kunt draaien als je geen richtingaanwijzer hebt aangezet. Dat vind ik wel handig. Geen richting, dan rechtdoor blijven rijden.
Soms lijkt her erop, dat het voertuig zelf bepaalt wat en bestuurder wel of niet mag doen. Snel een bocht of rotonde nemen gaat dan niet meer.
Als je in de Tesla aan het stuur gedraaid hebt, zit de bediening van de richtingaanwijzers andersom! Ik vind wel dat al die zogenaamde handigheidjes de vaardigheden van de chauffeur ondermijnen. Als bepaalde software uitvalt, mot de chauffeur toch een beroep doen op zijn eigen rijvaardigheid. 

Commerciële zorg

Amerikaanse aanwezigheid veroordeeld

Van het Midden-Oosten

Net zoals vaker doet Amerika voorkomen, alsof het gewonnen heeft. Alsof het Iran op de knieën heeft gekregen. Maar het is dus andersom. Alle Amerikaanse militaire bases in de buurlanden van Iran zijn vernietigd. Iran heeft een Amerikaans vliegdekschip uitgeschakeld en een aantal vliegtuigen en drones neergehaald. Natuurlijk heeft Amerika ook z'n slachtoffers moeten afvoeren. Maar de Amerikanen doen net alsof er geen enkele militair omgekomen of gewond is geraakt.

Protesten tegen Duitse neonazi's

De Duitse neonazi's, waartoe bondskanselier Merz en Von der Leyen gerekend worden, willen hun revanche tegen Rusland. Ze propageren een nieuwe oorlog van Duitsland tegen Rusland. De Duitse burgers willen geen oorlog met Rusland, maar goede betrekkingen zoals ze waren voor 2022. Beide Duitsers zijn zeer goede vrienden van de corrupte nazi Zelensky.

The son of Hickory Holler's Tramp

Andere tijden

We zijn gisteren op uitnodiging naar onze derde kleinzoon gaan kijken. Omdat de kruising Zeewolde - Harderwijk afgesloten was, moesten we omrijden. Dat deden we via de Vogelweg. Een weg die wij in de jaren 80 - 90 vaker reden, omdat de A27 voor de Stichtsebrug nog ophield. Via de Vogelweg reden we dan de A6 op. Gelukkig was het vrij rustig op de weg.
Natuurlijk was het weer een bijzonder moment om de jongste telg en zijn ouders te zien. De nieuwbakken oma en opa waren er ook. Het is voor hen het eerste kleinkind. He tis een mooi ventje, met een plat neusje! 😀
Wat ons erg opviel was de veranderde visie op een bevalling en een pas geboren baby. Hoewel de geboorte rond 23.00 uur plaatsvond, werden moeder en baby om 01.00 uur naar huis gestuurd! Ze kregen ook te horen, dat de baby de eerste dag niets hoeft te drinken. We vinden dat laatste niet alleen vreemd, maar zelfs eng. Zo'n baby droogt dan toch uit?
Uit nieuwsgierigheid hebben we toch maar even het internet geraadpleegd. Daar vonden we niets over een dag zonder drinken. We maken ons daar wel wat zorgen over.
Maar ach, wie zijn wij? Het zal wel zo zijn. Tegenwoordig is de zorg voor kinderen toch al behoorlijk afgenomen.
De terugweg zijn we via de A27 naar de A6 gereden. Die route legden we in een aanzienlijk kortere tijd af.

zaterdag 13 juni 2026

Israël=Oekraïne

Qua wreedheid, corruptie en nazi gedachtegoed klopt het.

Zuurpruim en racen

Vandaag kon ik kiezen tussen autosport, motorsport en Trooping the coulor. In dat laatste programma, zag ik een enorme zuurpruim, de Britse Camilla. Ze leek een heks. Volgens velen is ze dat ook. Ze heeft wat nare trekjes. Het ergste was dat ze het huwelijk van Diana heeft verziekt. Ze schijnt ook bezittingen van Diana stiekem verkocht of weggedaan te hebben. Zonder enig overleg met de volwassen kinderen van Diana. Teenminste, als het roddelblad in die wachtkamer de waarheid bevatte.
Maar ik ben toch maar naar de SBK gaan kijken, de Sportbike klasse. De wedstrijden vinden plaats in Misano. Met tussendoor naar de 24 uur van Le Mans.

Hollandse bami

Toen ik de titel zag, dacht ik : "Dat is zeker geprakte gekookte mie met boter en suiker of stroop en spekkies."😂 Maar de kok gebruikt wel veel Aziatische ingrediënten. De titel zal op de groenten en het vlees betrekking hebben. Er ging geen kaas in de pan.

Foute boel

Als ik rokende tieners zie, denk ik : "Foute boel." Dezelfde gedachte borrelt omhoog, als ik jongelui aan de alcohol of drugs of aangeschoten volwassenen zie.
Recent is een jongen van 14 jaar in het verkeer omgekomen. Hij reed op een e-step. Bij het lezen ervan dacht ik weer : "Foute boel!" Dat denk ik ook als ik kinderen op een fatbike zie rijden. 
Foute boel betekent voor mij : geen of slechte opvoeding. Kinderen staan niet zo stil bij eventuele risico's. Daarvoor zijn hun hersentjes nog niet ver genoeg ontwikkeld. Het is de gemakzucht en toegefelijkheid van de ouders, die kinderen in risicovolle situaties plaatsen. Vaak zijn die ouders zelf ook zo groot geworden. Ze hebben niet nagedacht over hun eigen 'opvoeding', maar de lijn van gemakzucht en afstandelijkheid c.q. onverantwoordelijkheid gewoon doorgetrokken. Het zijn de volwassenen, die geen 'nee' accepteren en emotioneel worden als ze ergens over aangesproken worden. Hoe vriendelijk ook.

Voorbereidingen

Wat denk je? Wij zijn vanmorgen weer oma en opa geworden!!🎈🎉🎊
Zo langzamerhand begin ik me weer voor te bereiden op een vakantie. We kijken er beiden erg naar uit. Even weg uit de dagelijkse beslommeringen en in een andere omgeving met heel andere dingen bezig zijn.
Dat betekent ook, dat ik de voorbereidingen van mijn grote klus daar binnenkort weer ga oppakken. Ik ga me dan inlezen in datgene wat ik toentertijd bedacht heb. Ik zou namelijk een moestuin gaan aanpakken. De tuin wordt afgedekt met kippengaas, om de vogels weg te houden.
In het contact van eergisteren met de bewoners heb ik al aangegeven niet meer het gras te zullen maaien. Vanwege mijn gezondheid. Dat was geen enkel probleem hoorde ik. "Jullie komen in principe enkel voor de hond en de kippen", werd nog even gezegd. Dat is wel zo, maar ik heb tot dan ook veel in de tuin gewerkt waaronder het maaien van het gazon.
Als we daar zijn, bevinden we ons op nog geen 30 minuten rijden van onze derde kleinzoon. Dus dat is dan ook weer mooi meegenomen.

Joodse misdaden

Het einde van Israël?

Lacher van het jaar!

Het Nederlands leger heeft een oefening gedaan om een kamp op te zetten. In dat kamp zouden zo'n 2.000 Russische krijgsgevangenen moeten worden ondergebracht. 😂😂😂 Het zullen eerder 2.000 lijkzakken worden met omgekomen Nederlandse militairen. De bouw van zo'n kamp is enkel bedoeld om de Nederlandse militair psychologisch te beïnvloeden. Alsof Nederland i.c. de NAVO wel even Rusland zal gaan verslaan. Ik vind het de lacher van het jaar!

De Jappen komen

Nederland krijgt bezoek uit het land van de rijzende zon, Japan. Komen de keizer en keizerin eindelijk over de brug vanwege de Nederlandse troostmeisjes? Zo niet, dan moet Nederland de Japanse keizerin maar opsluiten en uitbaten.
Japan bereidt zich trouwens militair weer voor op een oorlog. Met het moorddadige Amerika als ruggensteun. Natuurlijk zijn de wapens weer gericht op China. Japan mocht na WO2 net als Duitsland geen groot leger opbouwen. Maar dat is toch gebeurd, omdat Amerika het nodig acht.
Vanwege een e-coli bacterie in het drinkwater, gaan mensen flessen met water inslaan. Ik zag een mevrouw met een afgeladen winkelwagen vol flessen water lopen. Zou ze thuis daarmee ook de wc doorspoelen? Ze is afkomstig uit een andere cultuur en weet waarschijnlijk niet,  dat ze daarvoor ook regenwater kunt gebruiken. Als drinkwater eerst gekookt moet worden, dan hoeft een mens toch niet zo idioot te reageren. Het zullen dezelfde lui zijn, die in paniek honderden rollen wc papier insloegen ten tijde van de corona gekte.
Over die periode zei Rutte, dat Nederland door de oog van de naald gekropen was. Met andere woorden : "mijn beleid was erg knullig."

Amerika het grootste gevaar

Men zou Amerika terug moeten geven aan de natives en de oorlogszuchtige import moeten deporteren en in heropvoedingskampen plaatsen. Verspreid over de wereld, zoals in het Amazone gebied, Papua Nieuw Guinea, het poolgebied enz. 

vrijdag 12 juni 2026

Ouwe lullen muziek -415-

Oud nummer (Kingston Trio) in een nieuw jasje.

Within without

Midden jaren 70. De tijd waarin ik geregeld een LP kocht. Zoals deze LP van de Ozark Mountain Dare Devils. Een van de mooie nummers van die LP : 

Zo dus -148-

Blue

Amerika krijgt klappen

Net als Israël krijgt Amerika ook klappen van Iran en diens bondgenoten. Trump is al diverse keren op leugens en grootspraak betrapt in het Congres omtrent de vermeende Amerikaanse successen. Veel Amerikaanse militaire bases zijn verwoest en de landen die het Amerikaans monster faciliteerden, richten zich nu tot Iran om tot afspraken te kunnen komen. Over het aantal body bags dat richting de VS gaat, zwijgt Trump. Helaas voor hem doen niet alle nabestaanden dat.

Smerige rat vernielt oogst

Anti omvolking

Oorlogspropaganda

Een gevluchte Turkse VVD lid beweert dat Rusland Europa wil binnenvallen. Dat soort politici en mensen zijn staatsgevaarlijk.
Het nieuws meldt dat Rusland militaire versterkingen aanbrengt bij NAVO grenzen. Het nieuws verzuimd te vertellen, dat dit het gevolg is van de NAVO troepen concentraties die afgelopen maanden richting de Baltische staten, Polen en Finland zijn gestuurd. Want de Russische dreiging moet wel onderbouwd blijven. De NAVO landen hebben militair weinig tot niets in te brengen tegen Rusland.
Al die oorlogsretoriek heeft Rusland en China samen gebracht. De politiek van Trump doet de wereld Amerika de rug toekeren en kiezen voor China. Een soortgelijk verschijnsel doet zich voor ten aanzien van Oekraïne en Rusland. Steeds meer mensen en EU landen(!) keren de EU en Oekraïne de rug toe en kiezen voor neutraliteit of Rusland. De reden : politici worden alsmaar dommer, kiezers worden alsmaar kritischer.
Nu Israël flinke klappen krijgt, gaan Joden zich tegen hun monster Netanyahu keren. Bij winst hadden zij zich aangesloten bij de genocide en landroof. Dit zijn dus Antisemitische Joden! 

Moordenaars niet welkom

De bekende gele ster mag door een bloedrode vervangen worden.

Obesitas Town

In de meeste gevallen gaat elk pondje door het mondje.

Van het Oostfront

Het WK voetbal

De US Warmongers Cup is een flop aan het worden. Het aantal bezoekers is schrikbarend laag. Veel kaarten zijn teruggestuurd naar de FIFA. Hotels en middenstanders hebben met een enorme strop te maen.
De US Warmongers Cup en Amerika worden geboycot. De KNVB vindt geld belangrijker dan het moreel kompas.

Brussel in brand

Yo te amo, Maria


donderdag 11 juni 2026

Betrapt!

Kom je met een verassing terug, kom je bedrogen uit.

Oh Carol -AI

Gemeende interesse

In een mindere periode is het fijn te merken, dat er mensen zijn die met gemeende interesse naar je informeren, je sterkte en/of beterschap wensen. Onder hen die ook later nog even naar je informeren. Ik stel dat zeer op prijs. Of het nou een kaartje, briefje, telefoontje of sms is maakt mij niet uit.
Vandaag was een bijzondere dag. We kregen familie op bezoek en 's avonds werden we gebeld door een van onze oppasadressen. Er zijn onder de laatst genoemde ook mensen, die met ons meeleven. Dat geeft ons niet alleen moed, maar ook een warm gevoel.
We kijken beiden uit naar onze eerstvolgende vakantie. Die is in wezen ook een soort doel, waar we ons aan vastgeklampt hebben. Gewoon omdat het daar op dat adres zo mooi en rustig is en de bewoners ons het gevoel geven daar thuis te zijn.

Oh la la amour

Mijn eerste gitaar

Ja, die herinner ik me nog wel. Midden jaren 60 was dat. In die periode moest iedereen een gitaar. Maar ik was er al veel eerder bij. Ik was nog een jochie dat op de lagere school zat. Ik kreeg een gitaar te leen van een oom van mij. Mijn oom gaf muziekles. Helaas kreeg ik liedjes voorgeschoteld die ik niet kende. Tja, dan was het moeilijk gitaar spelen. Als tiener kon ik op basis van mijn gehoor de akkoorden bepalen. Ik keek ook constant naar de akkoorden er een muziekprogramma op d tv was. Dus was het veel naspelen van bekende nummers.
Ik ontmoette ook tieners, die zonder bladmuziek geen liedje konden spelen op hun gitaar. Dat vond ik toen vreemd. Mijn broers en zwager speelden ook gitaar. Dat maakte verjaardagen enz. ook gezellig. Er kwamen ook jongens langs die in een band speelden. Gewoon om even samen te jammen.
Na het overlijden van mijn broers en zwager heb ik nauwelijks nog gitaar gespeeld. Er rust een soort slot op. Een psychologisch slot. Dat gold ook voor de muziek. Maar dat slot heb ik weten te openen. Dankzij mijn lieve Sonja.


De USS Liberty doofpot

Joodse kindermoordenaars

Geregeld kwam het in het nieuws : Joodse soldaten schieten bewust kinderen dood. er zijn veel filmpjes van, ook over interviews met de bewuste militairen die daar lachend over opscheppen.
Recent zijn weer burgers zonder pardon of aanleiding beschoten. Daarbij is weer een kind vermoord. En nogmaals : het zijn niet alleen zionisten die dat als militairen doen. De dienstplicht in Israël geldt voor bijna iedereen. Mannen en vrouwen.

Als proefkonijn

 Veel moeite heb ik er niet mee, zolang het maar in het nette en bij het veilige blijft. Zo mocht een doktersassistente mij als proefkonijn gebruiken om voor de eerste keer bloed te prikken. De huisarts had mij om toestemming gevraagd. Ze prikte twee keer mis. Niet gek voor de eerste keer, vond ik toen. Zo'n ader is lastig te doorboren. Ik zag hem twee keer wegrollen.
Ik ben een keer door een ervaren judoka op de grond gegooid. Bedoeld om een bepaalde worp te demonstreren. Alleen had ik het breken van mijn val niet zo goed geoefend. Daar werd ik een week aan herinnerd.
Een verpleegkundige stelde zich keurig aan mij voor. Ze zei dat ze wel de theorie heeft doorgenomen, maar nog niet aan de praktijk was toegekomen. Ze vroeg of ik toestond haar de praktijk te laten doen. Ik vroeg of er ook nog iemand bij kwam. Ze zei dat haar mentor er zo zou aankomen. Onder toezicht van de mentor, deed ze haar praktijkoefening. Ik zei na afloop dat ze wat mij betreft geslaagd was. Ze reageerde opgelucht. Haar mentor keen mij boos aan. Zij moest immers bepalen of de leerling geslaagd was of niet en niet ik. Althans, zo keek ze naar mij.

Bachata Rosa

Voor de ballotagecommissie

Ik mag dan weer wat meer bezig zijn, maar dat neemt niet weg dat ik vaak op de bank zit. Dan ga ik de buitenlandse zenders af om via teletekstopties hun nieuws te lezen. Als dat mogelijk is.
Of ik kijk naar de zender TLC met al die maffe programma's over dating en interessante over de Amish.
In de datingprogramma's valt het mij telkens op, dat het aangaan van een relatie erg afhankelijk is van het oordeel van de vrienden- / vriendinnenkring. Die hebben verschillende smaken en zitten met hun gevraagde en ongevraagde mening gezellig aan een glas alcohol de relatie te ondermijnen. Opvallend is ook alsof het stel zelf niets in te brengen heeft.
Een van de eerste onderwerpen betreft de seks. Met name Amerikaanse deelnemers vinden dat heel belangrijk : eerst seks daarna kijken of het wat wordt met de relatie. Vandaar het extreem hoge percentage echtscheidingen in dat land. Als Amerikaanse man of vrouw heb je dan weliswaar een serieuze relatie of ben je verloofd, je gaat toch alleen naar striptenten en bars. De vrijblijvendheid en onbetrouwbaarheid zit diep geworteld in de Amerikaanse maatschappij.
Soms valt het heel erg op, dat sprake is van jaloezie en claimen. Ook door familieleden. Zo'n stel mag dan heel verliefd zijn op elkaar, ze laten zich vrij gemakkelijk uit elkaar drijven. Anno 2000 zoveel komt het mij erg ouderwets over. Want ja, het gaat over westerse mensen.
Er zijn er die met een buitenlander een relatie aangaan. Maar ze hebben zich ondanks jaren contact via internet nooit verdiept in elkaars cultuur. Met allerlei onverkwikkelijke toestanden tot gevolg. Vooral de onbekendheid met de Islam is vaak stuitend. Alsof een lam zich bij een leeuw incognito meldt.

woensdag 10 juni 2026

Ouwe lullen muziek -414-

Vriendschap

Weinig of geen vrienden

Boycot de VS en het WK!

Saté op z'n Filipijns

Handige strips

In de warmtewisselaars van de Intergas ketels, zit een vijftal metalen strips. Als ik de deksel van de wisselaar heb verwijderd, kan ik ze zo zien zitten. Ze zijn tussen de ribben van de wisselaar gestoken. Ik kan ze met een tang pakken en eruit trekken.
Ik heb er inmiddels al veel van gebruikt tijdens het klussen. Ik kan ze buigen om als hoekijzers te gebruiken, maar ook gewoon als gebogen of rechte verbindings-  /verstevigingsijzers. Ik zaag ze ook vaak door de helft.
Vanwege de aanwezige gaten, kan ik ze als bevestigingstrips gemakkelijk vastschroeven. Ik heb ze ook gebruikt bij de bouw van overkappingen en afrasteringen. Ze zijn niet van aluminium, maar zijn goed bestand tegen vocht / roest.

Bijna weer bij

Het is mij gelukt om ook de laatste cv ketel te demonteren. Nu de grote kasten opgeruimd zijn, oogt de ruimte bij de werkbank aanzienlijk groter. Maar ik ben nog niet helemaal bij met het werk. Er staan nog drie rookgasafvoerpijpen in de ton, warmtewisselaars die nog ontdaan moeten worden van messing delen, een kabelboom en een emmer met koppelingen die nog gescheiden moeten worden.
Als de rookgasafvoer demonteer, gaat het mij enkel om de binnen pijp. Die is van aluminium. Door zo'n pijp met een harde klap verticaal op een plank of balk te laten neerkomen, schiet een deel van de behuizing al los. Zo'n afvoer is binnen 5 minuten gedemonteerd.
De emmer en de draadboom heb ik meegenomen naar huis; huiswerk dus.
Omdat ik de laatste ketel ook af wilde hebben, was ik dit keer 'pas' om 11.00 uur klaar. Ik ben dus een half uurtje langer aan het werk geweest.

Selectief kritisch

Volgens het nieuws is in Rusland sprake van brandstofschaarste. Auto's zouden geen brandstof meer kunnen tanken. Rusland is groot en produceert en exporteert olie. Het nieuws had moeten berichten, dat op de Krim sprake is van een tekort vanwege een aanval op tankwagens.
In het algemeen volg ik geen Nederlandse praatprogramma's. Omdat in die programma's geen ruimte is voor niet-politieke / kritische meningen.
Het valt mij op, dat interviewers / gespreksleiders vaak geen kritische vragen stellen als sprake is van politiek correcte uitspraken. De waarheid ervan wordt niet getoetst. Dat gebeurt wel bij niet-politiek correcte uitspraken. Ongeacht of het nu feiten of meningen zijn. Vaak worden dergelijke gasten onderbroken en/of afgekapt.
Het is niet Iran dat voor de enorme prijsstijgingen van brandstof verantwoordelijk is. Die verantwoordelijkheid ligt bij Amerika en Israël. Zij zijn het die een oorlog begonnen zijn, niet Iran. Ook dat is weer een typisch westerse manier van berichtgeving.
Dat Amerika een FIFA scheidsrechter uit Somalië zonder opgaaf van reden tot persona non grata verklaard heeft, geeft aan hoe corrupt de FIFA is. De bond had subiet het WK moeten cancelen. Opvallend is ook, dat de scheids de FIFA dankbaar is voor de hulp....
De rellen in Ierland betreffen de immigranten. Huizen en auto's van hen worden in brand gestoken. Ook in Engeland zijn dergelijke rellen gaande. Men is de omvolking spuugzat.

Van het Midden-Oosten

Ouwe lullen muziek -413-

Stukje ondersteuning om de week door te zagen.