donderdag 25 juni 2026

Oorzaak en gevolg

De Britse PM Starmer heeft zijn ontslag ingediend. Volgens veel Britten heeft Starmer het land naar de knoppen geholpen. Net zoals Mark Rutte eerder deed en de Duitse bondskanselier Merz en Trump aan het doen zijn. De landen die Oekraïne steunen werken ook aan hun eigen ondergang. Het lijkt een vooraf geregisseerde politiek te zijn, waarvan veel delen terug te vinden zijn bij het WEF.
Alles is erg duurder geworden. Het is daarom niet vreemd, dat ook criminelen op zoek zijn naar een verhoging van de inkomsten. Voor bepaalde media schijnt het nieuws te zijn.
De politiek denkt na om airco's en dergelijke apparaten ook in de belastingheffing te betrekken. Zo worden we dringend geadviseerd over te gaan op elektriciteit en zo slaat de knullige overheid weer toe. Knullig, omdat de overheid verzuimd heeft vooraf een haalbaarheidsonderzoek te laten doen. Maar die enorme blunder wordt afgeschoven op de burgers en energiebedrijven.
Mark Rutte en anderen spreken nog steeds over defensie met betrekking tot de NAVO. Maar de NAVO is een aanvalsorganisatie, een agressor, die niets met defensie, verdediging, te maken heeft. Het gevolg is dat Rusland zich ook inspant om het eigen land te verdedigen. Maar dat wordt vertaald in een 'voorbereiding voor een aanval'. Mensen die daarin geloven beschouw ik als uitermate kortzichtig en/of als geïndoctrineerd met een ernstige variant van de Russofobie.