zondag 28 juni 2026

Koel, ondanks de warmte

Omdat het onweer vroeg in de nacht begon, werd ik daar zowaar van wakker. Het was nog geen 00.00 uur, toen ik lawaai hoorde. Ik lag weliswaar op mijn goede oor, maar het lawaai doordrong mijn doofheid. Ik dacht : "Is ze nou onder de overkapping bezig??" Maar het waren hagelstenen. Wat een klappen zeg! Alsof iemand op het dak zat te timmeren. Het was trouwens geen echte hagelbui, maar losse flodders zo leek het.
Gevolg was dat we wat later in slaap vielen. Slapen doen we nog goed ondanks de warmte. Het is zo'n 23 Celsius in huis. Net genoeg om toch onder een dunne deken te kruipen.
Dat doe ik trouwens 's avonds ook als we op de bank zitten. Dan krijg ik toch wel wat last van koude voeten en benen. Als ik overdag even buiten geweest ben, krijg in na binnenkomst kippenvel! Beter zo, dan zitten zweten.