Een Leiderdorper
in de Flevopolder
maandag 22 juni 2026
Financiële compensatie
Wat de Molukkers betreft, ligt het wat mij betreft anders. Zij waren KNIL militairen die plotseling allemaal ontslagen werden. Hun pensioenopbouw stond stil en ze werden als voormalige ambtenaren gediscrimineerd en onbeschoft behandeld. Een aantal van hen leeft nog, terwijl de tweede generatie nog volop aanwezig is. Het is vooral de tweede generatie, die ook geleden heeft. Veel gezinnen raakten door de frustraties van hun ouders ontwricht. Ik vergelijk het maar met de Toeslagenaffaire en de wanhopige ouders.
Pedofielen, verkrachters en moordenaars
Een arrogante narcist
De arrogante smeerlap Römer kan zich beter afzonderen en niet meer in het openbaar optreden. Om zich in een slachtofferrol te presenteren aan zijn publiek. Deze narcist denkt dat ie gewoon weer verder kan gaan met zijn leven. Bah!
zondag 21 juni 2026
Een huisarts versus een gesjeesde schoolmeester
Molukkers in Nederland
De kwestie van de Molukkers is een schrijnend voorbeeld van de Nederlandse mentaliteit. Die mentaliteit hebben vooral de inheemse bevolking van de koloniën moeten ondervinden. Onderdrukking, slavernij, mishandeling, misbruik, diefstal en bedrog. Veel van die Hollandse trekken zijn nog steeds aanwezig. De manier waarop men met de Afghaanse tolken en anderen die voor Defensie gewerkt hebben omgaat, is er een recent voorbeeld van. De medemens als een soort van gebruiksvoorwerp, dat weggegooid wordt.
Als KNIL militairen zijn de Molukkers naar Nederland overgebracht, met de belofte dat ze zouden terugkeren naar een zelfstandig Molukken. Die belofte is nooit nagekomen. Daarbij werden de Molukse KNIL militairen collectief ontslagen! Dat plan was al voor de deportatie bedacht door de politiek. Molukkers en hun gezinnen zijn als vuil aan de kant gezet en werden volledig genegeerd.
De treinkaping en de bezetting van een school waren daarvan een direct gevolg. Een gevolg door een klimaat dat door politiek Den Haag gecreëerd was.
Nu komen de excuses, terwijl van de direct betrokken Molukkers de meesten al niet meer onder ons zijn. Ook typisch Nederlands.
De Molukkers staan wat mij betreft symbool voor de ware Nederlandse inborst. Een inborst waar ook Joden, Indo's, Papoea's, Antillianen en Surinamers mee te maken hebben (gehad). Maar ach, een beeldje en een 'sorry hoor!' na 75 jaar maakt het allemaal weer goed.
Zo is het
"De facto onder toezicht van de NAVO, zijn in Kosovo sinds 1999 niet minder dan 127 Orthodoxe kerken gesloopt. Ook zijn de bijbehorende kerkhoven gebulldozerd, vaak om er een vuilnisbelt van te maken. Duizenden antieke iconen zijn voor grof geld verkocht.
- O. ten Broek-
Dwingelandij
Tegenwoordig is het zo, dat als de een vega is, de ander dat ook moet zijn. Als de een op Zus stemt, mag de ander niet op Zo stemmen. Iedereen moet voor de komst van vreemdelingen zijn. Iedereen moet zich zorgen maken over het klimaat. Iedereen moet boeren wegjagen, ik moet het eens zijn met iemand die plots van sekse veranderd is of zich als een hond beschouwd enz.
Nu gaat het gedram al zover, dat men mensen met kritiek op het regeringsbeleid de mond wil snoeren en andere politieke stromingen, hoe democratisch ze ook zijn, wil verbieden. Per saldo herken ik deze trend als een van een dictatuur. In mijn jeugd was men daar erg fel tegen. Zo werd het communisme altijd betiteld. Maar nu is het de opmaat van linkse partijen. Met name van het ultralinkse D66. Ze kunnen van alles willen, maar ik blijf bij mezelf.