vrijdag 19 juli 2024

Op een oor

Wat is het toch heerlijk om 's morgens vroeg buiten te zijn. Afgezien van een paar vroege vogels, liggen de meeste mensen nog op een oor. Maar deze vogel dus niet. Als ochtendmens had ik nooit moeite om vroeg mijn nest uit te komen. Ik was meestal vroeg op mijn werk; tussen 07. 15 en 07.30 uur. Ongeacht de reisafstand. Of het nu Den Haag, Den Bosch of Apeldoorn was.
Het enige nadeel van nu vroeg op straat zijn is dat de ondergrondse afval containers pas vanaf 07.00 uur gebruikt kunnen worden. Dus gaat de zak met afval eerst mee naar huis, om op een later tijdstip weggebracht te worden.
Vandaag ga ik de rommel onder de caravan opruimen. Daar liggen grote stukken karton met druppels en een plakkaat gedroogde Percamol erop. Die schraap ik eraf (gaat gemakkelijk). Het karton gaat in de papierbak de rest in een aparte bak met klein chemisch afval.