maandag 29 juli 2024

Niet ad rem

Toen we nog de kampeerbus hadden, heb ik een keer iemand met pech geholpen. Zijn auto wilde niet starten vanwege een lege accu. Dus heb ik de bus met de neus tegen zijn auto geparkeerd en de startkabels op de accu's aangesloten. Intussen vertelde meneer, dat zijn vrouw graag naar Almere wilde. Ze wilde shoppen. Het lukte de auto gestart te krijgen. Meneer blij en ging naar binnen om zijn vrouw het heuglijk nieuws te vertellen, terwijl ik de kabels weer opruimde.
Toen ie later terugkwam vroeg ik of zijn vrouw weer blij was. Hij antwoordde wat bedrukt : "Voordat ik het goede nieuws kon vertellen, klaagde ze dat er een rode bus voor het huis stond. Dat was geen gezicht, vond ze." 😕 Hij wachtte merkbaar op mijn reactie. Ik trok enkel mijn wenkbrauwen op. 
Ik dacht enkel : "Had even gezegd dat die bus van de meneer is, die jouw wens om naar Almere te gaan doet uitkomen." Meneer mocht dan niet ad rem gereageerd hebben, gelukkig was hij wel erg dankbaar voor de hulp.