vrijdag 22 januari 2016

Wat een armoe!

Wouter Bos dacht : "Wat Willem kan, kan ik ook'. En dus schreef ook hij een stukje over politieke correctheid. In de Volkskrant van gisteren.
Wat mij direct opviel was zijn primaire gedachte toen hij over de gebeurtenissen in Keulen hoorde. Linkse Wouter maakte zich primair niet ongerust over de slachtoffers of over de goede naam van overige vluchtelingen, maar over ..... Geert Wilders.
Want wat schreef Wouter Bos : " het begon ermee dat ik dacht : "o nee, nu krijgt Wilders gelijk!" Wouter had zich namelijk wild geïrriteerd aan Geerts uitspraken.
Met die primaire gedachte, aan de persoon Wilders dus, geeft Bos aan hoe hij en politici en ambtenaren in het algemeen denken en reageren. Het gaat er niet om wat er gezegd wordt, maar wie het zegt. En dan kunnen uitspraken, hoe waar en goed bedoeld ze ook mogen zijn, totaal verkeerd vallen. Wat een armoe. Ik heb zijn column wel helemaal gelezen. En bleef bij mijn : wat een armoe!