dinsdag 19 januari 2016

Weer een idool overleden

Vanmorgen vernam ik dat Glenn Frey is overleden. Het zoveelste afscheid van een pop idool. Een vreemde gewaarwording om leeftijdgenoten te zien verdwijnen. De medeoprichter van The Eagles (met Bernie Leadon) is niet meer. Begin jaren 70 kocht ik de eerste lp van de direct zeer populaire band. Daarna heb ik zo'n beetje alle lp's aangeschaft.  Ook lp's waar leden van de band met andere musici of solo speelden. Zo had ik van Eagles gitarist, songwriter en zanger Joe Walsh de lp The smoker you drink, the player you get. Walsh stond bekend als een notoire drinker en tamelijk 'wild' in zijn gedragingen. Iets wat bij zanger/drummer Don Henley vragen opriep of Joe wel bij de band paste als vervanger van Bernie Leadon. Net eerder dan de zeer invloedrijke Eagles kende ik de band Poco met o.a. Randy Meisner. Randy ging niet veel later ook naar The Eagles. In die tijd keek ik nadrukkelijk naar de lijst met zangers en musici op de achterkant van de hoezen. Zo volgde ik een groot aantal pop-idolen over hun muzikale wegen. R.I.P. Glenn Frey.