zaterdag 7 januari 2017

Sneeuw

Zeg, mag ik even rustig mijn keutel trekken??!
Vanmorgen stapten Fenna en ik een witte wereld in. Het heeft gesneeuwd. Fenna begon direct met sneeuw happen. Ik deed niet mee. Ik ging voor een kopje koffie, maar daarvoor moesten we eerst onze ronde maken. Er was geen sprake van ijzel en het was droog. Er stond wel een aardige wind. Na onze ronde ben ik hier en daar wat straatjes sneeuwvrij gaan maken met de sneeuwschuiver. De ouderen zullen er blij mee zijn. Ik heb ook maar wat zout gestrooid. We hadden in de schuur nog drie emmertjes strooizout staan. Daarvan is er nu een leeg.
Vanmiddag hopen we naar Lelystad te gaan. De kleine Emma viert haar derde verjaardag vandaag. De tijd vliegt. Hopelijk krijgen we niet meer last van het weer. Men heeft buien en ijzel voorspeld. En anders blijven we gewoon thuis.