dinsdag 10 januari 2017

Een studentenhuis

Mike woont in een studentenhuis. Niet zo'n smerige woning of krot van een of andere huisjesmelker, maar een nette woning. De eigenaar hanteert strenge regels en de handhaving is ook goed geregeld. En dus woont Mike samen met nog drie andere studenten in een nette woning. Als we daar binnenkomen lijkt het net alsof je in een gewone woning op bezoek komt. Alles ziet er netjes en opgeruimd uit. De woning wordt periodiek door de gemeente gecontroleerd, zo blijkt uit een bordje op de deur. Toen ik dat bordje voor het eerst zag, dacht ik gelijk aan al die ellende van studentenwoningen, de overlast en discussies over het aantal studenten in een woning, die zich hier in de Flevopolder afspelen. Ik blijf het vreemd vinden dat veel overheden nog steeds zelf het wiel willen uitvinden. Ik kwam het bij de bibliotheken ook tegen : ieder voor zich (en de klant laat het steeds meer afweten). Ik zeg net als Maxima : "Een beetje dom."