Bijschrift toevoegen |
Gelukkig is het een oude wagen. Dus heb ik vanmiddag (lekker droog en warm in de loods) met een boor een gaatje in de zijkant van de spiegel gemaakt. Via dat 6mm (komt overeen met de diameter van het rubberen stopje (dus eerst stopjes kopen, dan pas met een passende boor tekeer gaan!) ) gaatje heb ik wat WD40 op het draaipunt gespoten. Na een paar minuten ben ik voorzichtig de spiegel gaan bewegen. Eerst in verticale bewegingen, millimeter voor millimeter. Opeens klonk een tik en... de spiegel was in de verticale beweging los. Op dezelfde manier heb ik de horizontale beweging los gekregen. Daarna heb ik nog wat WD40 op het mechanisme gespoten. De andere spiegel heb ik dezelfde behandeling laten ondergaan. Ook die kwam weer los. Beide spiegels zijn dus weer nauwkeurig te stellen, zonder dat ze lam geworden zijn. Rest mij nog in beide smeergaatjes een rubberen dopje te plaatsen. We kunnen de spiegels weer heel precies afstellen. Alsof ze net uit de fabriek gekomen zijn.