donderdag 5 januari 2017

Het gaat weer

De oostelijke horizon kleurde vanmorgen rood. Het had gevroren. Op dit moment is de lucht strak blauw en schijnt de zon. Zo gaat ie goed. Mijn zware verkoudheid is op z'n retour. Ik heb er niet echt veel tegen gedaan. Gewoon rustig aan doen en kou mijden. Ik heb me op mijn neus geconcentreerd. Dit keer werd het dus wel 'sturen op de neus'. Dat reukorgaan moest ik open zien te houden met een zoutoplossing. En dat is goed gelukt. Zo goed zelfs, dat ik gisterenmiddag de camper ben gaan wassen in de wasstraat. De Hyundai werd twee keer zo groot tijdens zo'n was- en poetsbeurt. Nou, dan weet je wel hoe het met zo'n kampeerbusje is. Wat een werk! Maar zoals gezegd, ik heb lekker rustig aan gedaan. In die wasstraat is ene speciale plek voor busjes. Er staat een stellage naast, zodat je ook op hoogte kan werken. Alleen jammer dat die stellage alleen aan één kant is. De steel van de wasborstel is veel te kort om het hele dak te kunnen bereiken. Ik ben geen afstammeling van een Gibbon (toch?), want mijn armen zijn veel te kort. De bus omdraaien vond ik niet nodig. Ik bedoel, de straat uit en omgekeerd weer erin. Dus heb ik me beperkt tot het afspuiten van het dak.
Daarna ben ik even een blik gaan werpen in de loods om de familie een Gelukkig 2017 te wensen.
De rest van de dag ben ik bezig geweest om familiezaken uit te zoeken voor mijn stamboom. Een heel gedoe, vooral omdat velen vernoemd zijn. Gevolg is dat over generaties heen dezelfde initialen voorkomen. Erg lastig als geboorte- en/of overlijdensdata ontbreken. Het voordeel is wel, dat ik een uitgebreid inzicht krijg in met name de Sebo tak en ik bepaalde herinneringen bevestigd krijg. Mijn stamboom wordt geregeld vergeleken met die van andere onderzoekers. Zo te zien heb ik meer informatie vergaard / geregistreerd. Alleen jammer dat er van veel familieleden uit die tijd geen foto's zijn. Ik heb een vraag uitstaan over de fam. Jansen. Die familie bevat de bloedlijn van mijn vader. Met de naam Jansen is het net als die van de Sebo's en Oudshoorns : het wemelt ervan. En dan zeggen ze iets over muizen en Chinezen.