woensdag 25 januari 2017

Flink aan de bak

Ik help die mevrouw al langere tijd. Maar tot dan alleen af en toe in de tuin. Laatst werd mij gevraagd of ik soms iemand kende, die voor haar het huis van binnen zou willen doen. "Of zou je dat zelf willen doen?", vroeg ze. Ik hoefde daar niet lang over na te denken. Ze had geluk want ik kon op beide vragen positief antwoorden : Sonja en ik! Het was zichtbaar een opluchting voor haar. Vandaag hebben Sonja en ik ons dus flink ingespannen voor een hulpbehoevende. Gelukkig mag het werk helemaal naar eigen in zicht en in eigen tempo uitgevoerd worden. Al het benodigde materiaal lag klaar. Voor elke klus of situatie was er een flacon of ander middel beschikbaar. Tja, schoonmaakspullen waren er genoeg. We hadden niemand om ons heen, die in onze nekken liep te hijgen. In de woning was het werk drie jaar blijven liggen. Nou, dan weet je het wel. Samen zijn we een heel eind gekomen met de schoonmaak. Ik moet alleen nog in de tuin aan de slag en dan is alles weer tiptop. Ze zal er beslist heel blij mee zijn.