zaterdag 28 januari 2017

Home alone

Zoals gebruikelijk heb ik vanmorgen eerst even het nieuws gelezen. Dat doe ik nogal selectief, om te voorkomen dat mijn depressie weer aanwakkert. Ik bedoel : er is weinig goed nieuws. Het goede nieuws haal ik sinds kort uit Amerika. Ja,ja, wie had dat gedacht? Het wordt veroorzaakt omdat daar iemand nu de baas is, die het principe van 'een man een man, een woord een woord' hanteert.
Het blijft niet enkel bij mooie verkiezingsbeloften, zoals normaal gebeurt. Trump pakt door. Yeah! Ander goed nieuws is de wens van de Britse premier May om met Amerika te stoppen de wijde wereld in te trekken om de boel naar hun zogenaamde democratische hand te zetten. Wat er met al die illegalen en moslims in Amerika gebeurt interesseert mij niet zo. Wel de aanpak. Daar kan hier nog veel van leren.
Het Witte Huis is ontdaan van allerlei uitingen van de islam. "Onze cultuur is gebaseerd op het christendom", is de eenvoudige, doch zeer begrijpelijke verklaring.
In ons land hangt in menige overheidsgebouw of rechtbank (is hetzelfde) een foto van onze koning. Nog even en dan hangen er ook foto's van de koning van Marokko of van een corrupte Antilliaan of Surinamer? Nee toch?
Goed nieuws is ook dat meneer Asscher van de PvdA de zorg wil aanpakken. Huh? Maar hij heeft daar afgelopen regeerperiodes toch al de tijd en gelegenheid voor gehad? Geen goed nieuws eigenlijk, maar het nakomen van een morele verplichting na jarenlang geknoei en veel slachtoffers. Tenzij het weer verkiezingspraat is. Fake berichten dus. Die moeten nodig geweerd worden. Rutte had eerder een paginagroot fake bericht.
Sonja is met een paar vriendinnen naar Ikea gegaan. Ook goed nieuws dus. Voor beiden van ons. Ze gaan strandstoelen terugbrengen. Ze hebben allemaal nog 10 vingers hoor. Ik heb nu alle tijd en ruimte om mijn ding te doen. Ik ga wat boodschappen doen, het huisje wat opschonen en de Hanway aan het werk zetten. De tweewieler staat al weer een tijd stil vanwege de kou. Natuurlijk moet Fenna ook nog haar kilometers maken. Ik weet eigenlijk niet of ze 40 km /uur haalt.