maandag 16 januari 2017

Betere relaties met Rusland

Trump heeft nogmaals gezegd, dat hij de relaties met Rusland wil verbeteren. Hij wil een deal maken die inhoudt, dat kernwapens worden verminderd in ruil voor opheffing van de boycot. Eindelijk een (aankomend) president die met een frisse blik die relatie bekijkt. Die landen kunnen beter handel met elkaar drijven, dan oorlogvoeren.
Er zijn naar zeggen ruim een miljoen motorrijders op weg naar Washington, om de inhuldiging van Trump a.s. vrijdag bij te wonen. Niet zomaar bijwonen, maar ook met de bedoeling de rust te handhaven, aldus de organisator. De motorrijders zijn voornamelijk veteranen. Ze zijn het aanhoudend gemekker van de Democratische losers zat en willen mensen die protesteren ver van het gebeuren weg houden. Het is nogal wat. Als dat maar goed gaat. Ik bedoel het gros rijdt op Harleys en die zijn niet echt betrouwbaar.
Veel mensen vragen zich af of Trump moet stoppen met twitteren. Ik vind het interessant te horen wat de primaire gedachten van zo'n regeringsleider zijn. Politiek is het natuurlijk niet correct om prompt verloren je mening te geven. Maar toch, het heeft wel wat als zo'n belangrijk iemand openheid geeft omtrent zijn eigen mening.
Het valt me op dat veel mensen jammeren vanwege het vertrek van Obama. Zo blij als ik was met zijn komst in 2009, des te blijer ben ik met zijn vertrek. Hij heeft mij erg teleurgesteld. Van een zwarte president had ik meer verwacht. Of zoals sommige teleurgestelde Amerikanen zeggen : we expected an African lion, we got a lying African.
Niet nog meer doodgeschoten zwarten en andere onschuldige slachtoffers, maar meer vrede. Dat was mijn verwachting.  Over 2016 is gemiddeld elke 20-30 minuten een Amerikaanse bom ergens gevallen. Dat is erg veel. Dagelijks plegen zo'n 20 veteranen zelfmoord. Ook maatschappelijk en economisch is het land niet vooruit gegaan. Eerder achteruit. De Amerikaanse cijfers liegen er niet om. Obama heeft niet ingegrepen toen klokkenluiders melding maakten van misdadige praktijken van militairen. O nee, toch wel. Hij heeft ze laten opsluiten. Een lintje hier en een onderscheiding daar vond hij belangrijker, dan ernstige misstanden aan te pakken en onschuldigen vrij te laten. Obama care is ook een flop geworden. Die zorg bleek erg duur en gold niet voor iedereen. Al met al is 8 jaar Obama mij en veel Amerikanen zwaar tegengevallen.