maandag 16 januari 2017

Kris kras door Europa

Ja,ja, ik ben al wat aan het rondneuzen om dit jaar leuke trips te maken met de camper. Er was een tijd dat ik met allerlei kaarten van Europese landen stoeide. Maar dat hoeft niet meer. Er is immers het internet! En op dat internet geven veel reisorganisaties tips en informatie voor o.a. autovakanties, trektochten enz. compleet met kaarten. Die reizen hebben veel weg van de knooppuntenroutes, die we op de fiets rijden. Ik kan daar evenzo creatief mee omgaan, door routes korter te maken of alternatieven te kiezen. Zaak is wel dat ik de hotels moet vervangen door campings en/of camperplaatsen. Maar ook die exercitie valt reuze mee. Mede dankzij het internet. Maar voor het zover is, heb ik nog wat zaken op mijn to-do lijstje staan. Ik wil meer duidelijkheid en structuur aanbrengen in de elektriciteitsvoorziening. Het dak van de bus moet nog een keer behandeld worden. Ik overweeg een elastische beschermlaag aan te brengen. Vergelijk het maar met het spul dat in zinken dakgoten gebruikt wordt. Ik heb daar zeer goede ervaring mee opgedaan. Maar.....dat spul is nogal prijzig. Doel van de coating is niet alleen het beschermen van dat dak, maar ook een extra isolatie aan te brengen. Misschien ga ik voor de vakantieperiode ook een van de ramen van de achterportieren vervangen door een openslaand. Die moet gewoon in de bestaande sponning passen, want ik ben niet van plan te gaan zagen in de carrosserie. Ik zag trouwens een foto voorbij komen van een raam, dat scheef geplaatst is. Slordig, lelijk, zonde en geheel onnodig. Het raam valt binnen een bestaand kader op de zijkant. Dus wat is er gemakkelijker binnen die bestaande lijnen de opening voor het raam af te tekenen en uit te zagen?