woensdag 11 januari 2017

Feiten en meningen

En leugens of nep-nieuws. Het is maar hoe je het wilt noemen. Er gaat van alles en nog wat over het internet. Er zou informatie zijn die Donald Trump als president chantabel zou kunnen maken. Men stelt dat Rusland die informatie in bezit zou hebben. Je weet wel, dat zelfde land dat Trump via hacken zo graag president wilde laten worden. Met de komst van het internet is het inbreken en stelen begonnen. Al jaren geleden voorspelde ik een forse toename van criminaliteit via het internet. Ik werd nog uitgelachen door bepaalde personen, die niet verder keken dan hun neuzen lang waren. Die hadden niet in de gaten dat de mate van snelheid en anonimiteit belangrijke criteria voor cyber-criminelen net zo belangrijk zijn als voor de andere criminelen.
Het is nu zelfs zaak goed op te letten waar vandaan en van wie ogenschijnlijk betrouwbare berichten komen. Eigenlijk zijn we terug bij af : even bellen. Men wil het nep-nieuws gaan bestrijden. Ik wens de bestrijders erg veel succes. Ook het zogenaamde echte nieuws bevat veel nep-nieuws. Al was het enkel omdat het te vaak eenzijdig belicht of glashard gelogen wordt. Bij het opbouwen van de familiestamboom kom ik ook officiƫle berichten met fouten tegen. Die worden in veel gevallen klakkeloos overgenomen door andere stamboombouwers als zijnde feiten. Ik geef toe, het wordt alsmaar lastiger een evenwichtig beeld te krijgen van een gebeurtenis.