zaterdag 21 mei 2016

Volleybal-dames naar Rio!

Afgelopen week heb ik het nationale dames volleybalteam gevolgd in hun strijd voor een ticket naar Rio de Janeiro. Ik heb mooie wedstrijden gezien. Vanmorgen haalde het team de laatste punten voor de ticket binnen. Tegen Peru werd het 3-0. Het volleybal boeit mij nog steeds. Een mooie sport zonder fysiek contact met de tegenstander. Ook erg weinig gezeur tegen de scheids en de mogelijkheid om tegen de beslissing van de scheids met behulp van video te protesteren. De puntentelling is anders dan die in mijn actieve periode. Toen telde men per set tot en met 15 punten, nu t/m 25. Met uitzondering van extra sets, die gaan dan weer t/m 15 punten.
Wat mij tijdens het toernooi opviel, was het puntenverlies door foutieve opslagen. Ik herinner me nog dat we in mijn tijd vaak op zeker speelden. Liever een gemakkelijke bal dan het risico op puntverlies.
De dames gaan dus naar de Olympische Spelen. Mooi, gefeliciteerd!