zaterdag 21 mei 2016

MH17 schade claimen?

In het nieuws lees ik dat Australische nabestaanden een schadeclaim willen neerleggen bij Rusland i.c. Poetin. Als argument wordt gezegd, dat de daders pro-Russisch waren net als het gebruikte wapen. Ik ben bang dat die argumentatie nogal zwak is. Als ik moedwillig iemand met de auto aanrijd, dan is Zuid Korea i.c. fabrikant van onze Hyundai toch niet verantwoordelijk? En omdat ik er voorstander van ben ons land aan België weg te geven, is dat land dan ook betrokken? Ik vind het maar een vreemde redenering. Als het zo zou zijn, dan gaat het dus om Oekraïense inwoners die met Russisch wapentuig het vliegtuig neergehaald zouden hebben. Het zijn dus die Oekraïense opstandelingen die aangepakt moeten worden.
De IS strijders maken gebruik van Japanse auto's en wapens van Amerikaanse en Russische makelij. Daar pakt men toch ook de IS strijders zelf aan. Ik vind het hele gedoe rond MH17 erg gezocht. Al met al is de claim ook vreemd, gezien eerdere (december 2015) Australische bevindingen. Daarin werd gesteld dat Rusland niet schuldig is.