vrijdag 27 mei 2016

Hoge stoep of lage auto?

Gaat net
Sinds de komst van de spoiler aan de voorzijde van de auto, is het oppassen geblazen. Iedereen weet dat auto's een spoiler hebben. Behalve de mensen die zich bezig houden met het ontwerpen en maken van stoepjes e.d.  Ik heb het over gewone personenauto's, dus geen sportwagens. Dus houd ik zoveel als mogelijk (ik schijn soms wat te vergeten) rekening met de hoge stoepranden als ik ga parkeren. Het zijn niet alleen stoepranden ook uit- / inritten van parkeerterreinen kennen vaak drempels. Veel van die drempels kennen relatief steile kanten. Wie vlak voor zo'n drempel besluit te remmen, heeft schade. Wie iets te snel over zo'n drempel rijdt ook. Wie er te snel vanaf rijdt ook of nogmaals.
Gaat net niet
Soms zie ik auto's met de onderzijde op de stoep. Zodra iemand instapt zakt de auto iets door de vering. Met gevolg dat de spoilers vast kont te zitten. Bij het achteruitrijden levert dat heel vreemde geluiden op. Soms met achterlating van een soeveniertje in de vorm van een stukje spoiler of een halve bumper van een stumper.