zondag 22 mei 2016

De voegers komen

 We kregen een brief van de woningbouwvereniging. De gevels van de woningen en de fietsenschuurtjes worden komende weken opnieuw gevoegd. Dat betekent, dat alles van de buitenmuren verwijderd moet worden en uiteraard ook last van niezen, hoesten, stofhappen en trillende trommelvliezen. Ik draai bij voorkeur niet een schroef in een voeg, dus dat scheelt. Ze zijn een eind verderop al gestart.
Voor ons houdt het niet echt veel in. Alleen het verwijderen van de steigerhouten zithoek zal wat werk opleveren. Ik ga er vanuit, dat het afdakje van de motorfiets, dat met de kopse kant tegen het schuurtje staat, mag blijven staan. Als ik dan toch die zithoek moet verwijderen, dan kan ik gelijk wat aan de omheining erachter doen. Die ga ik tot borsthoogte dichtmaken met rabatdelen. Als het stof opgetrokken en verwijderd is, gaan we de bovenkant opnieuw voorzien van een zijwand van tent- of zeildoek of klapramen. We willen dat deel kunnen openzetten, zodat we de boel wat kunnen laten doorwaaien als het te warm wordt. Daarna zal het dak stofvrij gemaakt moeten worden, voordat we het schaduwdoek er weer opzetten.
Hopelijk is dan de rust weergekeerd in en om huize van O. Hoewel, er wacht mij nog een cross motortje, wat oud ijzer dat gedemonteerd moet worden en een tuin. Pfff! Had ik maar gewoon een baantje....