vrijdag 6 mei 2016

Extra vitaal?

Van het Zilveren Kruis ontving ik een folder met informatie over een extra pakket : Extra Vitaal! Voor slechts een kleine 6 euro per maand kan ik me extra vitaal verzekeren. In de folder staat een mooie tabel met de behandelingen en wat de EV daarvan vergoedt. Alles onder voorbehoud hoor. Want aan het eind van de folder staat dat ik aan het overzicht met de genoemde vergoedingen geen rechten kan ontlenen. Daarvoor heb ik de uitgebreide polisvoorwaarden en de bijbehorende reglementen nodig. Het aanbod van de maandpremie is beperkt geldig; tot eind deze maand! Dus haast is geboden. Hoe de bedragen er later gaan uitzien, meldt Zilveren Kruis natuurlijk niet. Da's nog een verrassing. 
Bij het Zilveren Kruis denkt men te weten hoe men mij kan bedotten. Maar ja, ik ben niet van gisteren en heb nog zo'n ouderwetse opleiding gevolgd, met o.a. begrijpend en tussen de zinnen door lezen. Hopelijk komt er snel een eind aan de commerciële gezondheidszorg. Alles weer centraal bij een non-profit, onder staatstoezicht.