|
Oud en nieuw contactslot |
Zoals bericht is het contactslot van de Honda CBX 750 F2 wat versleten. Met gevolg dat de verlichting het soms laat afweten. Helaas was het originele slot niet meer leverbaar. Dus heeft men mij met mijn goedkeuring een ander type gestuurd. Ik durfde het niet aan een gebruikt slot via het internet te kopen. Misschien zou ik dan andermans ellende overnemen. Het is een vrij universeel slot, dat op heel veel andere modellen en types van Honda past. Het aantal aansluitingen is hetzelfde : 5. Er wel één groot verschil. Het nieuwe slot heeft een vijfpins stekkerblokje als aansluiting, terwijl op het oude de draden gesoldeerd zijn. Ergo : werk aan de winkel.
Vanmorgen ben ik in de zon begonnen met het verwijderen van de stuurhelften. Daarna had ik wat moeite met het losdraaien van de balhoofdmoer. Ik heb hem met een flinke tik laten schrikken. En dat werkte. Vervolgens kon ik de bovenste kroonplaat verwijderen. Het demonteren van de oude stuurslot was daarna zo gepiept.
|
oude bevestiging |
Het belangrijkste is nu erachter te komen welke draad er op welke pen aangesloten moet worden. Het zou namelijk erg vervelend zijn, als ik straks de motor wil starten er allerlei andere dingen gaan gebeuren. En op rook en de geur van gesmolten plastic zit ik helemaal niet te wachten. Omdat motormonteur Ben druk bezig is met de verhuizing, heb ik de vraag maar op een forum van dit type motorfiets gezet. De wachttijd benut ik door de oude bedrading los te maken en van kabelschoentjes te voorzien.
Met dit weer zou ik eigenlijk moeten rijden, maar ik vind het sleutelen net zo leuk.
Wordt vervolgd.