zondag 15 mei 2016

Songfestival 2016

Ik kijk er nauwelijks nog naar. 't Is omdat Sonja soms even wil kijken, maar anders liever niet. Ik heb van dat festival nog geen lied gehoord, dat mij aanspreekt. Het hele gedoe heeft meer weg van een soort circus, waar het zingen een ondergeschikte rol heeft gekregen. De presentatie vond ik net zo belabberd als de rest. Ik heb alleen geen naakt of brand gezien of een ontploffing gehoord. Maar wie weet komt dat nog.
Nee, het oorspronkelijke songfestival is niet meer. Het gaat meer om het uiterlijk vertoon, met veel liedjes zonder inhoud. Ik hoorde dat Oekraïne heeft gewonnen. Gefeliciteerd, maar dat had net zo goed Nederland of Frankrijk of welk land dan ook kunnen zijn. Gewoon een mooi liedje zingen is er niet meer bij. Maar ach, het sluit wel aan op het maatschappelijk beeld. Van buiten flink opgedoft om de inhoud te verdoezelen. Nee, voor het echte zingen moet ik terug in de tijd :