woensdag 25 mei 2016

Geïsoleerd en toch koud

Ze zijn de zijgevel van het huisje vandaag opnieuw aan het voegen. Het lawaai begon om half acht. De mannen hadden het tijdstip van aanvang gisteren doorgegeven. Ze wilden ook stroom hebben, anders konden ze ons niet uit ons bed beitelen. Ik heb ze maar even gevraagd welke muren ik vrij moot maken. Dat viel dus mee. Ze doen alleen de zijgevel en de deur-kant van de fietsenschuur. Mijn afdak voor de CBX mocht blijven staan.
De busjes kwamen vanmorgen om 7.15 uur aan. Ik was toen al weer fris en fruitig. Tijdens het verwijderen van de oude voeg (wat een kolere herrie maken die beitels!), zijn wat bakstenen losgeraakt. Toen ik door zo'n gat in de spouw keek, dacht ik : "Wat zien ik?!" Ik zag tot mijn verrassing namelijk isolatie! Je weet wel die bekende gele glaswolplaten. Er is dus wel degelijk isolatie aangebracht en toch is die buitenmuur aan de binnenkant koud! Ik zag ook dat de iso-platen niet keurig aaneengesloten waren. Ik kon heel duidelijk de naden / kieren zien. Misschien is dat het probleem. Mocht ik iets tegen die koude muur willen doen, dan zal ik het aan de binnenkant moeten regelen. Misschien met een voorzetwandje.
Vandaag zitten we voorlopig gebeiteld. En... we leren gebarentaal!