maandag 7 december 2015

Word ik soms oud?

remtrommel Nevada
Afgelopen week zag ik dat een waarschuwingslampje in de Hyundai even bleef branden. Het lampje brandt als de handrem aangetrokken wordt of niet helemaal in de vrij-stand staat. Maar het brandt ook wanneer de remschoenen achter versleten zijn. Ik heb een paar keer de handrem aangetrokken, maar zonder effect. Vandaag bleef het lampje uit. Het brandde wel toen ik de handrem aantrok. Maar toen ik de handrem weer loste, ging het controlelampje weer uit. Tijdens het remmen bleef het uit.
De auto heeft sinds de aanschaf (ruim 6 jaar geleden) zo'n 67.000 km gereden. En al die tijd zijn de remschoenen achter nooit vervangen. Volgens de apk waren ze goed. We rijden nooit korte stukjes en helemaal niet in een stad. Afgezien van vakanties. We remmen dus niet zo veel. Bij onze vorige auto, de Renault Nevada, heb ik nog zelf die remmen vernieuwd. Ik vond het altijd belangrijk dat ik zelf even de boel kon inspecteren. Een kwestie van interesse en deels ook wel wat wantrouwen. Ik heb geregeld geknoei van garages ervaren. Maar nu heb ik daar geen trek meer in. Ik wacht wel op een leuke aanbieding. Van een bedrijf of iemand. Ook weer zoiets. Nog niet zo lang geleden vond ik dat soort klusjes erg leuk om te doen. Dat gevoel verdwijnt ook geleidelijk. Word ik soms oud?