vrijdag 18 december 2015

A Merry Lonely X-mas!

A merry lonely X mas!
Er zijn mensen die zich beklagen over hun eenzaamheid. Maar op uitnodigingen voor een kopje koffie of etentje of een ander gezellige bijeenkomst ingaan doen ze niet. Of ze laten niets van zich horen. Goed, tot daaraan toe. Maar ze blijven wel klagen over hun eenzaamheid.
Een ander iemand, die ook alle uitnodigingen in de bus krijgt en niet komt, beklaagt zich dat hij zich buitengesloten(!) voelt. Je begrijpt, dat ik daar ook niets mee kan. En om eerlijk te zijn, ik wil er ook niets mee. Ik heb geregeld met hen gesproken, maar ik stuur ze liever naar een vestiging van AH. Daar kunnen ze dan bij de caissière van Kassa 70+ misschien over hun eenzaamheid praten en die zodoende wat verdrijven. Misschien kan zo'n caissière mij dan de diagnoses doorgeven? Het lijkt erop dat sommige eenzame mensen hoe dan ook eenzaam willen blijven. Hun geklaag ten spijt.