zaterdag 19 december 2015

Benelli in kleur!

Hoera! Een leuke reactie op mijn berichtje over mijn eerste motorfiets, een Benelli 125 SS met het bekende krachtei motorblok, leverde mij zowaar een kleuren foto op. Ik heb die eerste motorfiets van mij enkel in zwart-wit foto's. De Benelli van Guy verschilt op een paar punten met die van mij. De koplamp van mijn Benelli was rood van kleur. De zilvergrijze vlakken op de tank (met aan beide zijden een kraantje) waren bij mijn motor van chroom. De kleur rood was ook iets donkerder. De bovenkanten van de vorkpoten inclusief de lamporen waren ook rood. De stickers op de zijdeksels waren rechthoekig met de tekst Benelli. Let op het bandenpompje, dat op de achterbrug is gemonteerd! Opvallend is ook dat het hak-/teen schakel pedaal zich aan de rechter kant van het blok bevond. Prachtige foto's die veel mooie herinneringen bij mij oproepen. Ik mocht ze downloaden van een prachtige website over Italiaanse motoren. Bedankt Guy!