maandag 28 december 2015

Anti drone geschut

Tja, je moet proberen de tijd voor te zijn en te blijven. Zonder te vergeten in het heden te leven. Men verwacht dat de drone de wereld gaat veroveren. We worden straks op de vreemdste momenten bespied vanuit de lucht. Wellicht gevolgd door allerlei filmpjes op Youtube en sociale media. Wie zit daar nu op te wachten?
Met een lucht(de naam zegt het al)buks kan men vanuit een luie stoel in de tuin of op het balkon, drones uit de lucht schieten. Een drone als een soort elektronische kleiduif. Ook dat kan gefilmd en op het internet geplaatst worden. De score kan ouderwets bijgehouden worden op de kolf van het wapen. De volgende stap zal een bijna onzichtbare drone zijn. Maar dan zal er wel weer apparatuur komen die ze zichtbaar maakt. Ik zag laatst een drone met een pistool in de lucht hangen. Met dat pistool kan men op afstand schieten. Eén keer raden uit welk land dat ding komt. Criminelen zullen zo'n ding erg handig vinden in verband met liquidaties op afstand. Het enig leuke van zo'n drone vind ik, dat ik er mooie opnames mee zou kunnen maken. Stel dat ik een drone gehad zou hebben tijdens mijn vakantie in Roemenië. Dan had ik dat ding voor de boot laten vliegen en filmen toen Ovidiu en ik over de Mures voeren. Dat zou mooie beelden opgeleverd hebben.