dinsdag 8 december 2015

Remvoeringen vervangen

Ik heb zo links en rechts eens geïnformeerd, wat het mij gaat kosten als ik de remtrommels van de Hyundai Matrix van nieuwe schoenen (remvoeringen) laat voorzien. Men rekent daarvoor gemiddeld zo'n 190 euro. Ik weet dat kwaliteitsvoeringen ongeveer 50 euro gaan kosten (vier stuks). Dus daar komt nog bijna 150 euro aan bijkomende kosten bij. 't Is nogal wat. Ik verwachtte per remtrommel een half uur aan arbeidsloon. Dus voor twee trommels, een uur werk. Dat zou dan op zo'n 100 euro komen. Maar het is bijna twee keer zo duur.
Ik vrees dat ik zelf toch maar in een uur tijd zwarte vingers moet gaan krijgen. Dan steek ik die 140 euro mooi in eigen zak. Oké, ik doe daar de werkloosheid en de economie geen plezier mee. Maar ik heb inmiddels geleerd, dat het beter is eerst aan mezelf te denken.