zaterdag 6 april 2024

Te vroeg afgeslagen

Op weg naar het bos gistermiddag reed gedurende lange tijd een dikke motorfiets achter mij. Voor mij herkenbaar als een politiemotor. Ik hield me keurig aan de snelheid en andere regels. De weg is nogal uitdagend : recht en stil door de polder.
Op een gegeven moment sloeg de agent linksaf. Nog geen paar honderd meter verderop, zag ik een vrachtwagencombinatie links van mij op een zijweg naderen. Ik reed zelf op een voorrangsweg. Wat denk je? De vrachtwagenchauffeur remde niet af maar reed pardoes voor hem rechtsaf de weg op! Vanwege de lengte van de combinatie reed hij op mijn rijstrook. Ik moest flink in de remmen. De chauffeur stak zijn hand op als een soort van dank. Lekker dan. Jammer dat de motoragent net eerder afgeslagen was. Aan de andere kant : het was weer een vrijdag.