zondag 14 april 2024

Haperende toetsen

Al een tijdje heeft mijn toetsenbord last van werkwijgeraars. Toetsen die ik wel indruk, maar die niet leiden tot een afdruk van het betreffend teken. Het is mij ook opgevallen, dat fouten in woorden niet gesignaleerd worden. Er komen geen rode lijntjes mer onder de fouten. De woorden met d eontbrekend eletters bestaan echt niet. Is mijn woordcontrole ziek? Vanwege deze nukken zie ik geregeld 'typefouten' in de teksten. Het betreft meestal de letters a, s en e. Ze zitten vlak bijeen op het toetssenbord. Het probleem zit misschien in die hoek. Het doet afbreuk aan de kwaliteit van de berichtjes, vind ik.
Als ik een keer tijd en zin heb, zal ik eens op onderzoek uitgaan. Het komt voor, dat ik in de HTML code zit te prutsen. Maar daar zullen de nukken niet door ontstaan zijn. Misschien is een schoonmaakbeurt van het toetsenbord nodig en moet ik in de Instellingen van he topmaken van berichten op zoek gaan. Ik heb me daar nooit zo bezig meegehouden. Al moet ik bekennen, dat ik nogal vergeetachtig ben. 😅 In het verleden heb ik al eens eerder zo'n toetsenbord gereinigd. Dat was een leuk en erg zinvol klusje.