vrijdag 12 april 2024

Blije buurman

Het gereedschap uit de kar heb ik in een tas gedaan. Het waren een set schroevendraaiers, een dopsleutelset, een hamer een set steeksleutels een schaartje en nog wat klein gereedschap. Het zag er allemaal nog erg mooi uit.
Toen ik weer thuis was aangekomen, heb ik de buurman de tas vol gereedschap gegeven. Hij en zijn gezin zijn vluchtelingen uit Libanon. Van origine is ie automonteur. Maar dan zonder gereedschap. Eerder had ik een andere buurtbewoner uit Syriƫ een dopsleutelset cadeau gedaan. Ik zag hem een paar keer aan zijn auto sleutelen, met wat armtierig gereedschap.
Deze buurman sprong bijna een gat in de lucht, toen hij het gereedschap zag. Ik was net weer thuis, toen de bel ging. Het was de blije buurman met een tas vol lekkers. Hij bedankte nogmaals voor het gereedschap. Leuk zo'n blije buurman.