zondag 14 april 2024

No man around the house

Als vrouwen voor minder geld hetzelfde werk doen als mannen, waarom zijn die mannen dan niet werkloos geworden? Of waarom nemen werkgevers dan niet alleen maar vrouwen in dienst? Tot op heden heb ik geen wetsregel kunnen ontdekken, die vrouwen benadeelt. Nu er zoveel vrouwen vermoord zijn / worden in Gaza, hoor ik de feministen ook niet. Bestaat feminisme nog wel? Of is het een beweging van egoïsten?
Toen ik gisteren zo bezig was bij die mevrouw, zag ik dat ze een alleenstaand iemand is.  Veel typische mannen zaken zijn blijven liggen. Iets wat ze zelf ook aangeeft. Zo zag ik in haar schuur een lamp aan een draad bungelen. Hij was niet aangesloten zoals het hoort in vochtoge ruimtes. Het was een gewoon twee aderig draad voor in huis. Het was met een knoop aan een spijker vastgezet. De lamp hing er al toen ze de woning betrok. "Mijn man zou dat direct aangepakt hebben", ze zei. Dat geloof ik best. Met wat restanten in de loods van het installatiewerk is dat stukje amateurisme eenvoudig op te lossen. Vaak haal ik die restanten ook uit de container. Zoals een stukje pvc van een meter of een felxibel stuk, dat ik voor het bochtenwerk gebruik. Als ik het goed heb ligt er ergens ook nog een buitenlamp, zo'n bulls eye. De lamp buiten aan de schuur doet het niet. Die zal ik die ook wel gelijk voor haar vervangen.