zaterdag 27 april 2024

Onnodig strak geparkeerd

In het parkeervak waar wij de Matrix vaak parkeren is ruime voor maximaal 3 auto's. Aan het eind van het vak is een plaats gereserveerd voor een invalide. Dus resten nog twee plaatsen. Vanwege de ogenschijnlijke ruime opzet, menen sommige bestuurders dat de strook ook 4 auto's kwijt kan. Maar dat is dus niet zo. Tenzij men een auto haaks in het vak zet. 😀 Zelfs een Fiat 500 of een Smart zou dan bumper een bumper komen te staan. Het is ons al een paar keer overkomen, dat we in het vak klem gezet zijn. Sindsdien laten we aan de voorzijde wat ruimte, zodat we niet over de hoge stoeprand en door de struiken hoeven met de voorwielen. We kunnen op die manier net uit het parkeervak rijden. Inparkeren is in zo'n situatie ook een uitdaging. Maar die gaan we telkens weer aan.
Toen ik vanmorgen het bouwpakket dat ik gisteren gezaagd heb uit de auto wilde halen, was het weer zover. Ik kon de 5e deur slechts een klein stukje openen.
Om herhaling te voorkomen, heb ik een vriendelijk briefje onder de ruitenwisser van de Volvo geplaatst. Ik hoop dat er begrip voor is.