zondag 28 april 2024

Uitgerookt en uitgekookt

Zo zoetjes aan sijpelen de berichten door, dat E nummers (ik noem het chemische rotzooi) in ons voedsel niet altijd gezond blijken te zijn. Men baseert de conclusies op 'voortschrijdende kennis'. Bedoeld om geen claims te hoeven verwachten. Na de Hema worst is nu de frisdrank aan de beurt.
Ik heb al eens geschreven over de ingrediënten van de fabrieksnasi en -bami. Zoveel ingrediënten gebruik ik zelf niet als ik die gerechten maak. Als ik daar alle E-nummers en andere rommel van doorstreep, houd ik niet eens echte nasi of bami over. Dan mis ik drie ingrediënten. Kortom : rommel.
De veganisten zijn de grootste E-nummers consumenten. Ze eten nagemaakt vlees en andere zogenaamde smakelijke producten.
Zelfs de smaak van producten die gerookt zijn, bestaat dankzij een e-nummer. Je denkt toch zeker niet dat een bedrijf als de Hema enorme rookovens heeft staan om hun worsten te roken? De Hema worsten worden gewoon gekookt en met e-nummers op smaak gebracht. 😅Zelf probeer ik het consumeren van de hoeveelheden aan e-nummers te beperken. Om die reden drink ik water (al weet ik niet wat men daarin allemaal stopt) en probeer ik medicatie van me weg te houden.  Mijn lijf zit al vol microplastics en e-nummers. Veel mensen worden er (dood)ziek van.