zondag 14 april 2024

Kijken en doen

Vandaag is het Zondag, een rust(igaan) dag. Ik ga de twee fietsen, die ik gekregen heb, eens goed bekijken. Dan kan ik zien, wat er aan gedaan moet worden. Het moeten technisch gezien gewoon goede, betrouwbare fietsen zijn of worden.
Als dat zo is, doe ik ze van de hand.
Als het niet het geval is, knap ik ze op. Ik hanteer daarvoor een beperkt budget, zodat ik een relatief hoge winst kan maken. Het lijkt op het concept van Flipping Bangers. Maar die lui doen het met auto's en ..... ze doen het voor de kost. Ik dus hobbymatig.
Om de kosten te drukken koop ik meestal onderdelen bij Action of bij de Kringloop. Nee, geen Action buitenbanden. Daar heb ik geen vertrouwen meer in. Wel verlichting en dergelijke. Ik kijk verder alles goed na en geef ze een onderhoudsbeurt. Omdat het oog ook wat wil, maak ik ze schoon en poets ze wat op.