woensdag 10 april 2024

Nelis Diamant

Zo noemde ik de zanger gekscherend. Mijn broer had veel lp's van Neil Diamond. Mooi, want toen hoefde ik ze niet te kopen. 😁 Dat gold trouwens voor veel muziek. Ik keek toe welke muziek mijn broers kochten. Ik kocht dan andere. Dankzij de cassetterecorder kon ik dus ook over de andere muziek beschikken. In mijn Fiat 128 lag een doos met allerlei cassettebandjes. En een potloodje om de tape strak op te rollen. Ik heb het geluk gekend, dat geen van die bandjes door mijn mono radiootje uitgespuwd werden. Want dat kon ook gebeuren. Zo'n cassette kon je ook omdraaien. Hij had dus twee kanten met muziek. De langste (90 minuten) konden wel problemen opleveren. Blijkbaar moest het mechanisme van mijn radiootje dan te hard werken om de band langs de leeskop te trekken. De bandjes schijnen weer populair te zijn / worden.