donderdag 11 april 2024

Belofte maakt schuld

Eraan wennen zal ik niet. Maar ik vind het geen probleem. Ik heb geregeld schone beloftes toegezegd gekregen, die tot op heden nooit nagekomen zijn. Op het moment dat zo'n belofte uitgesproken werd, was men heel erg blij en opgelucht vanwege mijn hulp / inzet. Helpen doe ik trouwens ook voor mezelf. Het geef tmij een goed gevoel. Net zoals een specht dagelijks in een boom zit te hakken schijn ik dus ook zo'n natuur te bezitten die het nodig vindt anderen van dienst te willen zijn.
Er staat nog aan aantal beloftes aan mij uit. Helaas vinden veel mensen het geen probleem om in schulden te leven. Zelfs de jongere genratie niet. Mijn moeder kende he tverschijnsel ook. Ze zij dan : "Veel beloven en weinig geven doet een gek ik vreugde leven." Daar hou ik het maar nog steeds op.