maandag 15 april 2024

Met het gas op de plank

Voor vandaag heb ik weer plannen. Ik ga wat onderdelen voor de andere opknapfiets kopen. Dan rijd ik door naar de loods. Daar ga ik de zwenkwieltjes van mijn mobiele werktafel vervangen door zwaardere op kogellagers. Als me dat gelukt is (waarom niet?) ga ik nog wat onderdelen van cv ketels demonteren en messing van roodkoper scheiden. Daarna ga ik twee plinten zagen. Ze zijn te hoog en moeten in de lengte gezaagd worden. Die hoop ik deze weel in het huisje in de keuken aan te brengen. Het zijn de laatste plinten.
Weer thuis kan ik na de lunch de koplamp op de tweede opknapfiets monteren. Daarmee is wat mij betreft het leuke leed geleden. Ik hoop dan ook nogmaals een blik te kunnen werpen op de Batavus in het algemeen en de kettingspanners in het bijzonder.
Van de vier nestkastjes die ik gemaakt heb, zijn er nog twee over. Ik heb er twee cadeau gedaan. De andere twee doe ik ook cadeau.