donderdag 11 april 2024

Ouwe lullen muziek -57-

Het zijn stuk voor stuk liedjes / deuntjes die ik uit mijn jonge jaren (50-60) herinner. Dit is een heel speciaal nummer van de mooie France Gall.
We waren al gevorderde tieners, die in dat jaar (1965) slaagden voor het Mulo diploma. Hoera! Met klasgenoten naar het zwembad en het strand. Ik kan me uit die tijd niet iets naars herinneren. Ondanks het verbreken van zeer innige vriendschap. Een aantal ging naar de MMS, anderen naar een ander lyceum en weer anderen naar de Kweekschool (nu Pedagogische opleiding). Allemaal in Leiden gevestigd. In september zou ik de studie weer oppakken. Het Chr. Lyceum wachtte op mij. Ik wist op dat moment niets anders te doen. In werken had ik nog geen zin. Ik volgde eigenlijk het spoor van een goede vriend van mij. Op het lyceum maakte ik kennis met nieuwe klasgenoten, waarvan een paar zo'n 5 jaar eerder nog bij mij in de klas zaten op de lagere school. Het waren toen de bollebozen die op hun 12e jaar naar het lyceum gingen. Die overstap bleek te groot voor hen. Voor mij eigenlijk ook. Maar dat had te maken met het feit, dat ik ook op de zaterdagochtend naar school moest! Waar was ik aan begonnen?? Ik begon in de derde klas van de HBS. Het had een klas hoger gekund, maar ik had geen zin om tijdens de vakantie bijlessen en examens / repetities te gaan doen om klas 4 terecht te kunnen komen. Ik was toen al niet gek. Het moest leuk blijven. 😁