dinsdag 2 april 2024

Haatdragend

Al ben ik dan al de 70 gepasseerd, het verbaast mij nog steeds hoe haatdragend mensen kunnen zijn. De coronaperiode heeft aangetoond dat mensen als een blad aan een boom kunnen omkeren. Zo zijn ze je vrienden en zo doen ze vijandig omdat je je niet hebt laten vaccineren. Maar zelfs al kent men de ander niet eens, komt haat naar boven.
Zo vertelde een Russische waarom men in Rusland diverse data heeft waarop het Paasfeest gevierd heeft. Ze is een vlogger / blogger en doet aan uitwisseling van culturele informatie. Op haar uitleg wordt door een aantal elzer erg vijandig gereageerd. Uiteraard over Oekraïne en Navalny. Alsof de Russiche daar iets mee te maken zou hebben. Zo heb ik ook niets te maken met het steunen van Oejraïne en de genocide door Israël. Dat is aan de regering, waar ik het oneens mee ben. En zo zijn er meer politike kwesties waar ik niets mee van doen heb.
Mensen die zo haatdragend zijn houd ik liever op afstand.