|
schuren |
Vanmiddag ben ik toch maar aan de slag gegaan met de kleine bruine roestvlekjes, die door de lak begonnen te stralen. Ze zitten links en rechts op de rand die in de lengte onder de camper loopt. Daar komen twee carrosseriestroken bij elkaar in een lasnaad. En lasnaden zijn vaak bronnen van roest. Ik heb de slijptol er maar opgezet. Niet met een slijpschijf, maar een lamellenschuurschijf. Met die uitrusting en een bril en kap op de neus was het schuren van de roestplekjes zo gebeurd.
|
in de antiroest-primer |
Daarna heb ik de kale plekken twee keer met een antiroest-primer behandeld. Ik weet dat onder dat plaatmateriaal zich holle ruimtes bevinden. Ook zouden er gaten moeten zitten, die water moeten afvoeren. Maar die heb ik niet gevonden. Weer een uitdaging erbij. Het liefst zou ik die holle ruimte van de dorpels vol willen spuiten met een roestwerend middel. Maar ja, dan moet ik er wel een paar gaten in boren of de oude zien te achterhalen. Ik ben bang dat ik het een keer in mijn hoofd krijg dat toch te gaan doen. Ik boor ze dan aan de binnenkant (onder de wagen), zodat ze van buiten niet te zien zijn. Ik wil de boorgaten na de antiroestbehandeling weer dichtmaken met rubberen of plastic stopjes. Die zal ik dan eerst moeten kopen. Anders blijf ik met wat gaten zitten waar weer water naar binnen kan stromen. Op twee spatborden zag ik op de randen ook wat bruine vlekjes. Die heb ik ook gelijk doen verdwijnen met mijn tovertol.
De wagen is in elk geval verlost van een paar opkomende roestplekken.