Eerder had ik gezien, dat het glas op het kunststof koplamphuis vastgezet was met vier klemmetjes. Wat ik niet gezien heb, was dat het glas gelijmd of gekit was. Toen ik de beide koplampen vergeleek, viel me op dat de linker aan de bovenkant geen randje kit toonde. Daar was het glas koud op het kunststof geklemd. De zij- en onderkant waren wel gekit of gelijmd. Ik ging er maar vanuit dat de bovenkant niet waterdicht is.
Ik weet dat bij moderne auto's het vervangen van een lampje in de koplamp een crime zo niet haast onmogelijk is. Ik las over een gloednieuwe camper, waarvan het vervangen van een kapotte halogeenlamp bijna 45 euro kostte! Wat een dommigheid. Maar vergis je niet, 21 jaar geleden kon men er ook al wat van. Om de lamp te verwijderen moest ik eerst de bekende driepolige stekker lostrekken. Dat lukt met veel moeite, want er liep een slangetje van hard plastic voorlangs. Vervolgens moest de rubberen kap eraf. Het lukte omdat de kap in allerlei bochten gebogen kan worden. Het losmaken van de lamp was op gevoel c.q. vingerwerk. Al eerder heb ik zo zitten vingeren toen ik wat bedrading wilde aanleggen. Al doende leert men. Ik kreeg het veermechanisme los, met de hoop dat ik het ook weer op zijn plaats zou krijgen. Nadat de lamp verwijderd was, ging ik aan het werk.Omdat ik toch onder de motorkap bezig was, heb ik gelijk maar een paar roestige bouten vervangen door rvs exemplaren. Ja, ik ben nu eenmaal een pietje precies.
