dinsdag 7 maart 2017

Politiek Kruidvat

De boelwinkel Kruidvat maakt gebruik van de vekiezingskoorts die via de media heerst. De winkelketen gebruikt de afkortingen van een paar politieke partijen om haar producten aan te prijzen. Het viel mij na een paar keer de spot te hebben zien voorbijgaan op, dat nou net een partij met een handige afkorting niet in de reclamespot voorkomt. Dus geen Pak (of Plek van) Veel Voordeel.
De hele entourage rond de verkiezingen vind ik zwaar overdreven. Ik weet wat de diverse partijen gepresteerd hebben en wat de oppositie wil. Dus waarom al dat gekrakeel, dat verder niets nieuws oplevert dan dat de dames en heren politici nog steeds denken te weten wat goed voor ons is.
Hoewel er veelvuldig gesproken wordt over de penibele situatie rond de zorg en de ouderen, komen daar relatief weinig oplossingen voor. Met andere woorden : de wil is er niet.
De regeringspartijen slaan zichzelf op de borst, omdat ons land zo goed uit de crisis gekomen is. Pardon? Veel mensen zitten nog dieper in de crisis dan voorheen. Maar wie enkel aan boekhouden doet, ziet het welzijn en de welvaart over het hoofd. Het doet me denken aan een bedrijf dat weliswaar financieel goed draaide, maar waar het personeel gillend wegliep.
Wat mij ook verbaast is dat de inbreng van Jan met de volkspet ontbreekt in de debatten. Wat ik nu hoor en zie, ervaar ik al jaren. Niets nieuws onder de zon. Logisch dat niet elke partij zit te wachten op dit soort zogenaamde discussies. Wie niet op de gevestigde orde stemt, is niet belangrijk. Dus de kleinere partijen worden geweerd en geregeld belachelijk gemaakt. Hoezo tweedeling, hoezo discriminatie, hoezo normen en waarden en hoezo democratie?