vrijdag 24 maart 2017

Gratis licht


 We hebben twee lampjes, die op zonne-energie branden. Ze zijn van roestvrij staal en gaan automatisch aan zodra het donker wordt. Een hangt boven de deur van de schuur. De ander lag al een tijdje op de tuintafel. "Mooi voor de camper", dacht ik, toen ik naar dat laatste lampje keek.
Het lampje kan met twee schroefjes opgehangen worden. Maar om nou twee schroeven in het plaatwerk van de camper te draaien, zag ik niet zitten. Ik heb besloten het lampje aan de peesrail van de luifel te hangen. We hadden nog een stukje peesband liggen. Ik heb eerste een montageplaatje gezaagd uit een stuk watervast verlijmd multiplex. Op dat plaatje heb ik een stukje peesband met kleine tapijtnagels vastgezet. Daarna heb ik, na wat pas- en meetwerk, de benodigde twee schroefjes in het plaatje geschroefd. Nu kon het lampje op het plaatje gehangen worden. Daarna heb ik het bij wijze van proef in de peesrail op de camper geschoven. Het lampje hangt er keurig bij. 's Avonds gratis licht voor de camper! En natuurlijk ook gratis insecten. Maar ach, we zitten toch in de natuur. Daar horen die kleine beesten ook bij.