vrijdag 3 maart 2017

Nog een opbergvakje

De beide draaibare stoelen in de camper staan op een vrij hoge voet. De voet heeft geen vierkante vorm, maar heeft de vorm van een diabolo. In de voet is bergruimte, die alleen aan de voorzijde bereikbaar is. Aan de achterkant zit een ventilatierooster. De ruimte in het midden van de voet wilde ik benutten. In dit geval om spullen van Fenna in op te ruimen.
Ik heb van wat multiplex een bakje op maat gemaakt. De zijkanten vallen mooi weg in de kromming van de voet. Dat bakje schroef ik straks tegen de voet aan. Op de foto is het bakje nog wit van kleur. En zoals je weet, wordt wit in een mum van tijd zwart. Of eerder : vies. Maar ik ga het zwart spuiten, zodat het wat kleur betreft bij de voet van de stoel past. In dat bakje komen de riemen van Fenna, de onderhoudsspullen (kam, borstel enz.) en haar speelgoed. Ik weet nu al dat er straks veel meer in zal liggen. Zo gaat dat dat nu eenmaal met lege ruimtes. Natuurlijk kan de stoel gewoon gedraaid worden. De bak zit ook niet in de weg voor de benen en/of voeten. De zitting van de stoel draait er overheen, zodat de bak onder een deel van de zitting valt. De kikker die er nu zit, voor het looptouw van Fenna, gaat er af.